۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱
کلاه سرمان نرود

امام جمعه اصفهان در خصوص رفتارهای اخیر آمریکا در خصوص برجام گفت: نباید کلاه سرمان برود زیرا دشمن هیچ خیری برای ما نمی‌خواهند و از شکست ما خوشحال می‌شود، ما برای مقابله باید تقوا داشته باشیم و خود را نبازیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در آئین اختتامیه سومین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم کمیته امداد به کسب عناوین برتر فعالان قرآنی ایران در مسابقات بین‌المللی اشاره کرد و گفت: در این زمینه فعالان حوزه قرآنی کشور از اهل تسنن نیز پیشی گرفته‌اند و این امر جای تقدیر دارد.

وی به کاهش سن حفظ کامل قرآن در کشور اشاره کرد و افزود: در حال حاضر سن حفظ کامل قرآن به ۱۰ سال رسیده که این امر بیانگر وجود استعدادهای ویژه در کشور است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با بیان اینکه بر اساس دستور رهبر معظم انقلاب باید تا بیش از ۱۰ میلیون حافظ قرآن در کشور تربیت کنیم، اضافه کرد:آن  هدف از این امر عمل به قرآن است، اما مقدمه این امر قرائت، حفظ و درک قرآن است؛ حتی اگر شخصی به مقصود اصلی قرآن یعنی عمل هم نرسد با نگاه به قرآن ثواب برده است.

قرآن برای منبر نیست

وی ضمن ابراز خرسندی از توجه و مشارکت نهادهای مختلف کشور در امر برگزاری مسابقات قرآنی تصریح کرد: خانواده‌ها نیز باید بیش از گذشته نسبت به قرآن توجه داشته باشند؛ قرآن برای منبر و عمل نیست زیرا قرآن خود عمل است.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد در ادامه در خصوص رفتارهای اخیر آمریکا در خصوص برجام نیز اظهار کرد: من نیز در راستای صحبت‌های رهبر کبیر انقلاب اعلام می‌کنم که دشمنان هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند؛ نباید کلاه سرمان برود زیرا دشمن هیچ خیری برای ما نمی‌خواهند و از شکست ما خوشحال می‌شود، ما برای مقابله باید تقوا داشته باشیم و خود را نبازیم.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از مشکلات گرانی کشور به بی‌تقوایی بر می‌گردد، گفت: اینکه مردم با خبر گرانی اجناس، آن را احتکار می‌کنند و یا آن محصول را زیاد می‌خرند ناشی از بی‌تقوایی و عامل گرانی است؛ هیچ کالایی در ایران کم نیست، اگر چیزی هم کم باشد باید با کنار هم بودن این مشکل را حل کنیم.

امام جمعه اصفهان با اشاره به راهکار حل مشکلات موجود فعلی در جامعه اظهار کرد: اگر مشکلی در کشور پیش می‌آید باید همه در کنار هم باشیم نه اینکه در این میان گلیم خود را از آب بیرون بکشیم.

کد خبر 384332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.