دلیل هدررفت آب فضای سبز مربوط به خرابی تاسیسات نیست

مدیرمنطقه سه شهرداری اصفهان گفت: تعداد پیام‌های ثبت شده شهروندان ساکن در این منطقه در سامانه ۱۳۷ طی سال گذشته ۱۴ هزار و ۲۰۹ پیام بوده که هدررفت آب فضای سبز با یک هزار و ۵۱۲ پیام صدرنشین پیام ها است، اما دلیل آن خرابی تاسیسات شهری نیست.

حسین کارگر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به دلیل تراکم جمعیتی ساکنان در منطقه سه، کسبه و مهاجرت های روزانه شهروندان و توجه نسبت به مرکزیت شهر، ورودی پیام های شهروندان این منطقه در ۱۳۷ نسبت به سایر مناطق در سطح بالایی قرار دارد.

وی افزود: در این راستا دو موضوع هدر رفت آب فضای سبز با یک هزار و ۵۱۲ پیام و سدمعبر با ۷۷۹ پیام جزء بیشترین تماس‌های شهروندان این منطقه بوده است.

مدیرمنطقه سه شهرداری اصفهان با اشاره به خرابی نداشتن تاسیسات فضای سبز، تصریح کرد: خرابی تاسیسات آبرسانی فضای سبز ممکن است به صورت مقطعی وجود داشته باشد، اما تمامی این پیام ها مربوط به خرابی نبوده بلکه دلیل عمده آن باز کردن والوهای فضای سبز توسط شهروندان جهت شست وشو و یا آبیاری فضای سبز منزل شخصی خود بوده است.

وی ادامه داد: جهت کاهش در مصرف آب فضای سبز، اکثر تاسیسات و شیرآلات فضای سبز به صورت قطره‌ای و یا شیرآلات بابلر تجهیز بوده و متاسفانه جهت برداشت غیرمجاز آب، اکثر این تاسیسات تخریب و خسارت‌های زیادی را به شهرداری وارد می‌کند.

کارگر با اشاره به تمرکز بازارهای شهر اصفهان در منطقه سه، گفت: منطقه سه با وجود ۲۹ هزار و ۶۳۱ واحد تجاری در بین مناطق شهر اصفهان بیشترین کسبه را دارا است، از این رو جهت فروش بهتر محصولات خود مبادرت به سدمعبر می‌کنند.

وی تصریح کرد: در این خصوص اداره خدمات شهری منطقه ضمن انتشار اطلاعیه های رفع سدمعبر و تذکر عواقب ناشی از آن فرهنگ‌سازی را در برنامه‌های خود داشته و در مرحله‌های بعد اخطارهای شفاهی و کتبی انجام شده است، از این رو کسبه جهت ایمنی و تسهیل در عبورو مرور شهروندان در بازارها و پیاده‌روها باید همکاری‌های لازم را با شهرداری داشته باشند.

کد خبر 384324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.