بازداشت ۱۰ نفر در ارتباط با پرونده معاون آملی‌لاریجانی/ مستمری‌ طلاق‌های‌ صوری قطع‌شد

اعلام زمان واریز پاداش پایان خدمت فرهنگیان، قطع مستمری طلاق های صوری، تشدید برخورد پلیس با پوشش پلاک خوردها، پیدایش ماهی گوشت خوار در تالاب انزلی،اعتراض خانواده نجفی به حکم قصاص وی و بازداشت ۱۰ نفر در ارتباط با پرونده اکبر طبری را در بسته خبری اجتماعی امورز ایمنا می خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی اکبر اسماعیلی سخنگوی قوه‌قضائیه درباره آخرین وضعیت پرونده اکبر طبری معاون اجرایی آیت الله املی لاریجانی، که تیرماه امسال بازداشت شد، گفته است: برخی اسامی در فضای مجازی منتشر شد که افرادی مراوداتی با آقای اکبر طبری داشتند اما این افراد که قاضی هم هستند هیچ ارتباطی با اکبر طبری نداشتند. این پرونده ۱۰ نفر بازداشتی دارد و از این ۱۰ نفر برخی از نیروهای داخلی قوه قضائیه هستند و برخی نیز از بیرون دستگاه قضائی هستند. ما اگر جرمی در داخل قوه قضائیه رخ دهد بیشتر از سایر فسادها مجد هستیم.

وی گفته است: اسامی که در خبری آمده بود، واقعیت ندارد و آن پرونده خاص نیز کماکان مطرح رسیدگی است

اسماعیلی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه برخی قضات به دلیل ارتباط ناسالم با اکبر طبری از سمت خود برکنار شدند گفت: برخی اسامی که شبکه دروغ مطرح کرده بود واقعیت نداشت و برخی همکاران عزیز قضایی ما که در همین ایام در شعب ویژه رسیدگی به پرونده مفدسان اقتصادی مشغول امر دادرسی هستند، شبکه دروغ بنا دارد آنها را در مظان اتهام قرار دهد.

پیش از این نیز سخنگوی قوه قضاییه علت بازداشت اکبر طبری را اعمال نفوذ در پرونده‌ها و بعضی روابط ناصواب اعلام کرده بود، اکبرطبری مدیرکل امور مالی قوه قضاییه و معاون امور اجرایی آیات سید محمود هاشمی شاهرودی و صادق آملی لاریجانی بوده است. حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی بعد از انتصاب خود به ریاست قوه قضائیه، اکبر طبری را از معاونت اجرایی حوزه ریاست برکنار و یوسف باقری را به جای وی منصوب کرد.

قطع مستمری طلاق های صوری

سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد مستمری طلاق‌های صوری قطع شده است.

مدیر کل امور فنی مستمری های سازمان تامین اجتماعی گفت: تعدادی از افراد که پس از طلاق برای دریافت مستمری به تامین اجتماعی مراجعه کرده اند، طلاق‌های صوری داشته اند به همین دلیل مستمری آن ها قطع شده است.

سید محمد علی جنانی گفت: اگر مشخص شود که طلاق افراد صوری بوده تمام پول هایی که به حسابشان واریز شده از آنها باز پس گرفته می شود.

به گفته مدیر کل امور فنی مستمری های سازمان تامین اجتماعی، براساس آمارها تا سال ۱۳۹۴ حدود شش هزار طلاق صوری در کشور گزارش شده است که این رقم بسیار بالایی است. اگر خودمان هم باعث می شویم که این رقم را افزایش دهیم حتی از نظر اقتصادی با مشکلات جدی مواجه می شویم.

زمان واریز پاداش پایان خدمت فرهنگیان اعلام شد

سید جواد حسینی نیا سرپرست آموزش و پرورش از پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان طی دو مرحله اول شهریور ماه و آخر شهریور ماه خبر داد.

وی گفته است اجرای متوازن سند تحول بنیادین را با عنوان هدف راهبردی انجام خواهیم داد؛ رتبه بندی معلمان را به صورت جدی هدفگذاری کرده ایم و اول مهر متناسب با دو هزار میلیاردی که برای این امر در بودجه سالیانه تخصیص پیدا کرده است، انجام خواهیم داد. مطالبات معلمان جزو اهدافمان است که همین دیروز بخشی از آن تحت عنوان پاداش پایان خدمت بازنشستگان تصویب شد که در دو مرحله اول شهریور و آخر شهریور پرداخت شود و مصوبه اش را گرفته ایم. منابع درونی اقتصاد آموزش و پرورش از جمله صندوق ذخیره فرهنگیان  و اماکن اقامتی نیز در دستور کار ما است. مدرسه محوری جزو اهدافی است که پیگیری خواهد شد.

تشدید برخورد پلیس با پوشش پلاک و پلاک مخدوش

سردار مهماندار رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از تشدید برخورد پلیس با رانندگانی که اقدام به پوشش پلاک یا مخدوشی پلاک می کنند، خبر داد.

سردار محمدرضا مهماندار در خصوص برخورد با رانندگانی که اقدام به پوشش پلاک می کنند، اظهار کرد: پلیس با قاطعیت با این متخلفان برخورد می کند و تا کنون ۱۷۶۰ راننده متخلف که پلاک خودرویشان را دستکاری، مخدوش یا پوشانده‌اند برخورد کرده و وسایل نقلیه مذکور به پارکینگ انتقال یافته است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: به استناد ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی(تعزیرات) هرگونه تغیر در ارقام پلاک جرم بوده و در صورت مشاهده مامورین پلیس ضمن جلوگیری از تردد این خودروها جهت رسیدگی و برخورد قانونی به مرجع قضایی معرفی می شوند.

پیدایش ماهی گوشت خوار در تالاب انزلی

قربانعلی محمد پور مدیر کل محیط زیست استان گیلان گفت: طی روزهای گذشته یک ماهی پیرانا در تالاب انزلی صید شده است که همه چیز خوار است و بومی این منطقه نیست و به اختمال زیاد توسط مردم رهاسازی شده است.

تالاب انزلی، که این روزها با اجرای طرح بایوجمی با چالش مواجه شده بود امروز با چالش جدیدی به نام ماهی پیرانا مواجه شده است. ماهی پیرانا معمولا در آمریکای جنوبی و برزیل زندگی می‌کند و صیدش یکی از جاذبه‌های گردشگری معروف این ناحیه است، نکته منحصربفرد درباره این ماهی این است که می‌تواند حیوانات بزرگ و حتی انسان را هم در زمانی کم بخورد.

مدیر کل محیط زیست گیلان در ادامه اظهار کرد: این ماهی همه چیز خوار است و از گوشت و همه چیز تغذیه می‌کند و ممکن است انسان را نیز گاز بگیرد، این ماهی می‌تواند در زنجیره غذایی مشکل ایجاد می‌کنند و همچنین به سایر ماهیان موجود در تالاب حمله کند و همچنین در طولانی مدت ممکن است به گونه غالب تبدیل شود.

مخالفت صریح وزیر بهداشت با افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی

وزیر بهداشت ضمن مخالفت صریح با طرح افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی گفت: معتقدیم که ظرفیت دانشگاه‌های علوم پزشکی و باری که بر دوش نظام سلامت بعد از فارغ‌التحصیلی این گروه بر دوش نظام سلامت سنگینی می کند، برای نظام سیاسی و نظام اجتماعی کشور، نیز مشکل آفرین خواهد بود.

سعید نمکی ضمن بیان این مطلب گفت: مساله کمبود پزشک به طور عمده ناشی از توزیع نامناسب فارغ‌التحصیلان رشته پزشکی در سراسر کشور است و در حال حاضر نیز تعداد زیادی پزشک داریم که از کار طبابت خارج شده اند.

وی تاکید کرد: ما باید برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تری برای ماندگاری پزشکان در مناطق محروم انجام دهیم و برنامه‌های انگیزشی بهتری را در کشور اجرا کنیم و صرفا با افزایش کمی به این هدف نمی رسیم.

وزیر بهداشت گفت: در حال حاضر وزارت بهداشت ۳۰ درصد دانشجویان پزشکی را بومی جذب می‌کند و تا ۲ الی ۳ سال آینده این پزشکان فارغ التحصیل خواهند شد و عمده نیاز مناطق محروم هم برطرف می‌شود.

توقیف سواری پژو با ۳۰۰ کیلو تریاک دراصفهان

غلامحسین صفری رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان  اصفهان از کشف ۳۰۰ کیلو تریاک در بازرسی از یک دستگاه سواری پژو خبر داد.

وی با اشاره به جزییات این خبر گفت: ماموران یگان تکاوری پلیس اصفهان حین گشت زنی در محور فرعی "سورک-ورزنه" به یک سواری ۴۰۵ مشکوک و آن را متوقف کردند.در بررسی های به عمل آمده مشخص شد، این خودرو همدست و راه پاک کن یک خودروی حامل محموله افیونی است که ماموران وارد عمل شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه خودروی حامل محموله که یک سواری ۴۰۵ بود نیز شناسایی و توقیف شد، افزود: در بازرسی به عمل آمده ۳۰۰ کیلو تریاک از صندوق عقب و زیر صندلی های این خودرو کشف شد و در این ارتباط دو نفر دستگیر شدند.

اعتراض خانواده نجفی به صدور حکم قصاص

شاهد ببری داماد محمدعلی نجفی پس از اعلام صدور حکم قصاص وی، گفته است: به صدور حکم اعتراض داریم ، به زودی اعتراض خود را به مراجع قضائی اعلام می کنیم.

وی در خصوص علت اعتراض به حکم صادره از سوی شعبه ۹ دادگاه کیفری استان گفت: یکی از موارد مورد بحث ؛نحوه اصابت گلوله است. طبق نظر کارشناسان؛ گلوله کمانه کرده و به شکل دفورمه از بدن مقتوله خارج شده است و از مصادیق قتل شبه عمد محسوب می شود که به نظر باید به نحوه اصابت گلوله بیشتر توجه شود.

وی تاکید داشت : کارشناسان پزشکی قانونی و وکیل محمد علی نجفی در جلسه سوم دادگاه به قصد رسیدگی تخصصی تر؛ درخواست تیم کارشناسی اسلحه شناسی داشتند که به این درخواست به دلایلی نامشخص بی توجهی شده است.

وی در خصوص احتمال رضایت اولیادم در این پرونده اینگونه توضیح داد: صحبت هایی شده است . ترجیح می دهم در حال حاضر در این خصوص صحبت نکنم ؛ انشالله به وقتش توضیح خواهیم داد. تنها تاکید می کنم که خانواده نجفی تاکنون با خانواده استاد در خصوص رضایت وارد صحبت نشده اند و افراد دیگری به ماجرا ورود کرده اند و صحبت ها برای دریافت رضایت از خانواده استاد تمام شده است .

وکیل دادگستری به اعدام محکوم شد

پرونده قتل مردی ۶۰‌ساله در ۱۳‌آبان‌سال‌۹۴، به نام رضا در خانه‌اش در آجودانیه به جریان افتاد.

روزنامه جوان نوشت: اولین بررسی‌ها نشان داد مهرنوش، همسرسابق مقتول به خاطر سرپرستی دختر ۱۳‌ساله و پسر خردسالش با مقتول اختلاف داشته است. به این ترتیب مهرنوش مورد تحقیق قرار گرفت و به ارتکاب قتل با همدستی وکیلش که احمد نام داشت، اعتراف کرد.

وی گفت:" برای گرفتن سرپرستی بچه‌ها، با پدرم مشورت کردم. او هم یک وکیل دادگستری به نام احمد را معرفی کرد. احمد هم پیشنهاد قتل داد و قرار شد در قبال قتل شوهر سابقم، ۳۰۰‌میلیون تومان به او بدهیم که قبول کردیم. طبق نقشه شب تولد پسرم، احمد و دوستش حبیب وارد خانه شدند و رضا را به قتل رساندند. من هم سند خانه را سرقت کردم و بعد از مدتی احمد با سند جعلی خانه را به مبلغ ۲‌میلیارد تومان فروخت."

بعد از آن احمد که از وکلای دادگستری بود و همدستش حبیب بازداشت شدند. هر چند احمد در مراحل بازجویی به قتل اعتراف کرد، اما حبیب گفت در محل حضور داشته، اما مرتکب قتل نشده است. با کامل شدن تحقیقات احمد به جرم مباشرت در قتل، حبیب، مهرنوش و پدرش به اتهام معاونت در قتل مجرم شناخته شدند و در شعبه‌دوم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی زالی محاکمه شدند. هیئت قضات بعد از شور احمد را به قصاص، حبیب را به ۱۵‌سال حبس، مهرنوش را به پنج‌سال و پدرش هم به دو سال حبس محکوم کردند.

کد خبر 384233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.