صورت زخمی در سبد خرید یورگن کلوب؟

سرمربی آلمانی تیم فوتبال لیورپول به دنبال جذب ستاره‌ی خداحافظی کرده از بوندس لیگا و تیم فوتبال بایرن مونیخ است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فصل جدید فوتبال اروپا به زودی شروع می‌شود و این در حالی است که تعدادی از بازیکنان بزرگ در مستطیل سبز حضور ندارند؛ یکی از آن‌ها ریبری است که در پایان فصل گذشته از بایرن مونیخ خداحافظی کرده است و برای فصل جدید بازیکن آزاد محسوب می‌شود.

صورت پسر بچه (فرانک ریبری) متعلق به محله‌های فقیر نشین بولون سورمر فرانسه در دو سالگی طی تصادف اتومبیل له شد. دو زخم بزرگ گونه راستش هرگز محو نشدند و با بزرگ شدن به او هیبتی دیگر بخشیدند و عنوان "صورت زخمی" را برایش به ارمغان آوردند.

اما با سری برافراشته و لبخندی که دندان‌هایش را بیرون می‌انداختند می‌گفت "زخم‌ها بخش جدانشدنی‌ام هستند و الهام بخش جان سختی‌ام، خداوند مرا از دیگران متمایز کرده".

وقتی در سال ۲۰۰۷ از مارسی راهی مونیخ شد ۲۴ ساله بود و بکن بائر قیمت بیست و هفت میلیون یورویی‌اش را برنده شدن در لاتاری خواند. پیراهن شماره هفت که متعلق به "مهمت شول" بود را پوشید و اولین گلش در بوندسلیگا را با ضربه چیپ پاننکایی درون دروازه تیم "ویسه" سنگربان وردربرمن جای داد.

حمله‌های برق آسایش در آلیانز آرنا لقب بزرگ‌تری برایش به ارمغان می‌آوردند، "قیصر فرانک". او سرعت بی حصری داشت و مهارش در حمله‌های مستقیمی که می‌دانستند چه مسیری را طی می‌کند هم دشوار بود و دریبل‌هایش کابوس مدافعان. راست پا بود و می‌گفت جایش در گوش چپ است تا هم به جلو تاخته و هم در عرض به سوی محوطه جریمه رفته و شلیک‌های مهار ناپذیرش را انجام دهد.

بایرن یک دهه سپری شده را با او و روبن هلندی در یاد سپرد. دو بازیکن غیر آلمانی که سوای هنرهای فردی‌شان با سخت‌کوشی و ذهنیتی معتقد به پیروزی در دو سوی میدان حریفان را به بند کشیدند. آن‌هم در دوره انتقال بایرن. زمانی که عصر کان، لیزارازو، بالاک و لوکا تونی به انتها می‌رسید و بوندسلیگا برای رقابت با لیگ برتر و لالیگا بیتابی می‌کرد.

آن‌ها در مجموع ۲۶۸ گل زدند و ۲۸۳ پاس گل ارسال کردند و در ۲۰۱۳ لیگ قهرمانان را سرانجام به چنگ آوردند؛ وقتی صورت زخمی رفت ویترینش پر بود از مدال‌های ۹ قهرمانی لیگ و پنج بار فتح جام حذفی. با رفتن ریبری، روبن هم وداع کرد و کسی نمی‌داند چگونه می‌توان جایشان را پر کرد، اما صورت زخمی در سی و شش سالگی گفته به آخر راه نرسیده. گفته قصه‌اش دو فصل دیگر ادامه خواهد یافت.

در پایان فصل گذشته که ریبری پس از سال‌ها جمع باواریایی ها جدا شد و الان بازیکن آزاد است، نشریه کیکر آلمان مدعی شده یورگن کلوپ سرمربی آلمانی تیم فوتبال لیورپول به دنبال آن است تا پسر صورت زخمی فرانسوی را برای وینگر جم تیمش به آنفیلد ببرد.

باید منتظر ماند و دید آیا فرانک به درخواست کلوپ جواب مثبت خواهد داد یا تصمیم دیگری را در قبال آینده ورزشی خودش می‌گیرد و مانند خیلی‌ها به حاشیه خلیج فارس سفر می‌کند.

کد خبر 384106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.