تقویت بخش ارزی بانک رفاه به چرخه اقتصاد اصفهان کمک می‌کند

رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: مسائل ارزی یکی از بخش‌های مهم و اثرگذار هر بانک است و بانک رفاه با تقویت این بخش می‌تواند در اقتصاد استان اصفهان نقش موثری ایفا کند.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، مسعود گلشیرازی در نشست مدیرعامل بانک رفاه کارگران با هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان، تعامل بانک‌ها با فعالان اقتصادی را عامل ایجاد حرکت بنیادی در چرخه اقتصادی و صنعت کشور  برشمرد و اظهار کرد: همراهی و همگامی بانک‌ها با بنگاه‌های اقتصادی می‌تواند اقتصاد کشور را در شرایط تحریم کنونی پویا و فعال نگه دارد.

وی گفت: بنگاه‌های اقتصادی در شرایط کنونی می‌توانند با تقویت صادرات غیرنفتی زمینه ورود ارز به کشور را با همکاری بانک‌ها فراهم کنند.

گلشیرازی با اشاره به سپرده گذاری سالانه  ۱۰۵ هزار میلیارد تومان در استان اصفهان گفت: بانک رفاه کارگران می تواند سهم بیشتری از این میزان را به خود اختصاص دهد.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به افزایش نرخ ارز در یک سال گذشته و نیاز بنگاه های اقتصادی به تامین مالی بیشتر گفت: یکی از چالش‌های بنگاه‌های اقتصادی استان اصفهان سرمایه در گردش است که نیاز به افزایش حد اعتباری بانک‌ها به ویژه بانک رفاه در استان دارد.

معوقات بانک رفاه در استان اصفهان تنها یک درصد است

محمد علی سهمانی اصل، مدیرعامل بانک رفاه کارگران نیز در این نشست گفت: این بانک به صورت ۱۰۰ درصدی تحت تملک سازمان تأمین اجتماعی بوده و وجود بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان دارایی در هلدینگ شستا و دایره وسیع خدمات تأمین‌اجتماعی به ۴۲ میلیون ذی‌نفع خود باعث شده تا انجام امور بانکی تأمین اجتماعی به عنوان مأموریت اصلی این بانک عنوان شود.

وی تصریح کرد: بانک رفاه ۹ درصد منابع مالی و ۱۱ درصد سهم تسهیلات بانک‌های تجاری کشور را به خود اختصاص داده است.

 مدیرعامل بانک رفاه کارگران خاطرنشان‌کرد: دولت در حال حاضر به دلیل شرایط خاص خود، توانایی بازپرداخت بخشی از بدهی‌های خود به تأمین اجتماعی را نداشته و بانک رفاه در چارچوبی مشخص، مسئول جبران کسری‌های سازمان تأمین اجتماعی بوده است.

سهمانی مجموع دارایی‌ها این بانک را ۱۱۰ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: میزان سپرده‌های نزد بانک رفاه بالغ بر ۹۰ هزار میلیارد تومان بوده، مانده تسهیلات این بانک بالغ بر ۷۵ هزار میلیارد است و ۲۰ هزار میلیارد تومان نیز ارزش روز سبد سرمایه‌گذاری این بانک است

وی معوقات بانک رفاه در استان اصفهان را یک درصد عنوان کرد و گفت: این در حالی است که این سهم در سایر بانک‌ها ۱۱ درصد است و خود نشان از همراهی مشتریان این بانک دارد.

سهمانی از افزایش ۳۰ درصد حد اختیاری سرپرستی بانک رفاه کارگران استان اصفهان خبر داد و گفت: چنانچه سرپرست بانک رفاه استان درخواست افزایش حد اعتباری داشته باشد با موافقت هیات مدیره روبه‌رو خواهد شد.

کد خبر 384061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.