اولین حرکت قطار تهران- آنکارا در ۱۶ مردادماه

معاون مسافری راه‌آهن از راه‌اندازی قطار تهران- آنکارا در ۱۶ مردادماه امسال خبر داد و گفت: پیش فروش بلیت قطار تهران- آنکارا از روز گذشته آغاز شد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی میرحسن موسوی اظهار کرد:‌ قطار تهران- آنکارا به‌صورت ترکیبی از تهران تا دریاچه وان با واگن‌های کشور ایران حرکت می‌کند، سپس برای عبور از دریاچه وان از قایق‌های فری‌بُت‌ و آن سوی دریاچه تا آنکارا نیز از واگن‌های کشور ترکیه استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه «قیمت بلیت قطار تهران- آنکارا ۴۳ یورو است» یادآور شد: از شرکت‌ها درخواست‌ شده در مرحله اول بر روی بلیت تخفیف البته به‌صورت ریالی اعمال کنند.

معاون مسافری راه‌آهن با اشاره به نحوه جابجایی مسافران از تهران تا آنکارا، اظهار کرد: این قطار تهران را به مقصد آنکارا ترک کرده و پس ازعبوراز ایستگاه زنجان، تبریز، سلماس وارد ایستگاه مرزی رازی می شود در ایستگاه رازی تشریفات گمرکی و کنترل گذرنامه ها انجام می شود.  سپس قطار در ادامه مسیر پس از طی سه کیلومتر در ایستگاه مرزی کاپیکوی در ترکیه برای بررسی گذرنامه ها و گمرک توسط ماموران این کشور متوقف می شود.

موسوی گفت: قطار پس از سیر ۱۰۷ کیلومتر وارد ایستگاه وان می‌شود و در اسکله وان مسافران سوار کشتی (فری بوت) شده و پس از ۵ ساعت مسافرت با کشتی بر روی دریاچه وان به ایستگاه تات وان رسیده و پس از سیر ۱۳۳۰ کیلومتر سفر خود را با قطار ترکیه تا آنکارا ادامه می دهند تا به آنکارا برسند.

کد خبر 384037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.