«ای رِزِروینگ» سامانه‌ای برای ارائه خدمات به گردشگران

مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان با بیان اینکه «ایرزروینگ» به نشانی ereserving.ir سامانه‌ای مطمئن برای ارائه خدمات به گردشگران است، گفت: استفاده از این سامانه تاثیر بسزایی در مدیریت شهری در حوزه های خدمات شهری، ترافیک، ایمنی و... خواهد داشت.

سید حمیدرضا ابطحی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: از آنجا که اصلی‌ترین مشکل یک گردشگر شناخت نداشتن کامل با شهر مقصد و همچنین شرایط حاکم بر آن شهر است که در این راستا لازم بود زیرساخت‌هایی با مشارکت بخش خصوصی فراهم شود تا گردشگران با تجربه یک سفر خاطره انگیز، در رونق صنعت گردشگری موثر واقع شوند.

وی با بیان اینکه یکی از نخستین دغدغه‌های هر گردشگر در سفر، محل اقامت شبانه است، افزود: این که چه بخشی از شهر برای هر گردشگر به عنوان بخش مناسب جهت سکونت وی شناخته می‌شود و این که اساساً آیا محل اسکان مورد نظر(حتی با وجود استقرار در محلی مناسب) پیش‌نیازها و ملزومات سکونت را در خود دارد، از جمله دغدغه‌های مهم برای یک گردشگر است، اما پیش از هر چیز این نکته باید بررسی شود که به طور کلی یک محل اقامت مناسب برای گردشگران چه مشخصاتی باید داشته باشد و اساساً در فرآیند رزرو یک اقامتگاه برای گردشگران و حتی بعد از آن با چه چالش‌هایی روبه رو هستیم.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان ادامه داد: ایجاد یک سامانه نرم افزاری مطمئن، پاسخگو و کارآمد به منظور رزرو منازل استیجاری  و مراکز اقامت موقت گردشگران ضمن اینکه به گردشگران کمک خواهد کرد تا با کمترین هزینه، محلی مناسب و مطمئن را برای اقامت شبانه در اختیار داشته باشند، باعث می‌شود مالکان نیز با خیال راحت‌تری منازل خود را در اختیار گردشگران قرارداده و در مشارکت در صنعت گردشگری تشویق شوند.

وی تصریح کرد: استفاده از سامانه رزرو الکترونیکی منازل استیجاری باعث می‌شود وضعیت اسکان گردشگران چه در ایام پیک سفر مانند ایام نوروز و تابستان و چه در سایر روزهای سال سازماندهی مشخصی داشته باشد و هر یک از مراجع ذی‌ربط اعم از سازمان میراث فرهنگی، نیروی انتظامی، اداره اماکن و دستگاه قضا بر وضعیت اسکان گردشگران نظارت موثرتری داشته باشند.

ابطحی با بیان اینکه این سامانه تاثیر بسزایی در مدیریت شهری در حوزه‌های خدمات شهری، ترافیک و ایمنی دارد، گفت: استفاده از این سامانه نرم افزاری می‌تواند وضعیت تردد، ایمنی و ارائه خدمات شهری به گردشگران را به نحوه مطلوب‌تری برنامه‌ریزی کند و از ایجاد هرج و مرج و شلوغی جلوگیری کند.  

«محمدحسین خلیلیان»، مدیر پروژه  این سامانه نیز اظهار کرد: در این سامانه که در بستر اینترنت با دامنه مورد نظر شهرداری اصفهان در اختیار عموم مردم قرار می‌گیرد، افراد می‌توانند به خدمات سامانه که به طور خاص متمرکز بر اجاره منازل استیجاری و مراکز اقامت موقت مورد تأیید شهرداری است، دسترسی داشته باشند و تمامی خدمات در این را دریافت کنند.

وی افزود: این خدمات شامل ثبت مراکز اقامتی، ارزیابی این مراکز، انتشار اطلاعات هر یک از مراکز اقامتی در سامانه، جستجو، انجام روال رزور، پرداخت هزینه‌ها و تحویل اقامتگاه به گردشگران و باز تحویل آن به مالک است؛ البته خدمات موجود در سامانه‌ تحت وب از طریق نسخه تلفن همراه و سایر دستگاه‌های همراه نیز قابل ارائه است تا کاربران بتوانند از طریق تلفن همراه نیز از خدمات این سامانه بهره‌مند شوند.

خلیلیان خاطرنشان کرد: در گام‌های بعدی با استفاده از این سامانه می‌توان به گردشگران در برنامه‌ریزی سفر و استفاده از امکانات و مراکز تفریحی و رفاهی کمک کرد، به طوری که هر گردشگر مطابق میل خود از امکانات موجود استفاده کند.

کد خبر 384031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.