شاخص کل بورس با رشدی ۴۹ واحدی به‌کار خود پایان داد

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز با وجود فراز و نشیب میان روزی در نهایت با ۴۹ واحد افزایش در پله ۲۵۲هزار و ۳۲۴ واحد ایستاد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در طول معاملات امروز - شنبه ۵ مرداد ماه- ابتدا افزایشی بود سپس از ساعت ۹:۴۵ صبح روند نزولی به خود گرفت به طوری که در ساعت ۱۲ و ۱۵ دقیقه به کمترین حد خود رسید، اما در نهایت با رشدی ۴۹ واحدی به کار خود پایان داد.

امروز با بیش از ۲ میلیارد و ۲۵۲ میلیون سهم و اوراق بهادار در ۲۱۸ هزار نوبت داد و ستد، ارزش معاملات به بیش از ۷۷۸ میلیارد تومان رسید.

از تغییرات دیگر شاخص‌های بورس می‌توان به افزایش ۲۲۹ واحدی شاخص کل هم وزن، ۱۳.۳۲ واحدی شاخص قیمت، ۱۳۴.۳۷ واحدی شاخص بازار اول،کاهش ۳۳۷.۳۷ واحدی شاخص بازار دوم،افزایش ۱۷.۱۸ واحدی شاخص ۳۰ شرکت بزرگ و کاهش ۲.۹۷ واحدی شاخص ۵۰ شرکت فعال‌تر، اشاره کرد.

در معاملات امروز نمادهای پارسان، فولاد و کچاد به ترتیب با ۱۳۳، ۱۳۱ و ۱۰۹ واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل نمادهای اخابر، پارس و کگل به ترتیب با ۱۷۳، ۱۶۰ و ۱۵۸ واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی بر شاخص را ثبت کردند. همچنین امروز  جم پیلن، خساپا، فملی، فولاد و شتران پربیننده ‌ترین نمادهای بورسی بودند. از سوی دیگر در پایان داد و ستد امروز بورس تهران، صنایع شیمیایی برترین گروه صنعت بود و خودرو و فلزات اساسی به ترتیب جایگاه دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

کد خبر 383992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.