امسال هیچگونه آفتی در مزارع دهاقان دیده نشده است

دهاقان – مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان دهاقان گفت: در سال گذشته مبارزه با آفتی به نام سن غلات در مزارع گندم وجو شهرستان دهاقان به نحوی انجام شده که امسال هیچگونه آفتی در این مزارع دیده نشد.

امیرصفر پور با اشاره به اینکه سطح زیر کشت محصولات گندم وجو در این شهرستان سه هزار هکتار است در گفت وگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: امسال در نیمی از مزارع این محصولات طرح مبارزه با آفت سن مادر و پوره انجام شد وخوشبختانه خسارت های قابل توجهی مشاهده نشده است.

وی، نخستین مناطق ریزش سن غلات را گود زندان قهه وعلی آباد جمبزه عنوان کرد و افزود: باتوجه به شرایط جوی و مبارزاتی که در سال های گذشته با این آفت انجام گرفت، با کاهش۲۰ درصدی ریزش سن مواجه شدیم وخسارت ها نیز بسیار ناچیز بوده است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان دهاقان با اشاره به اینکه آفت سن بطور قطع ریشه کن نمی شود، گفت: باید زمان و شرایط آب وهوایی را هر سال برایمبارزه با آن در نظر گرفت تا درصد خسارت ها نیز کاهش یابد.

صفرپور تصریح کرد: سموم استفاده شده برای مبارزه با سن غلات تولید داخلی است و به راحتی در اختیار کشاورزان قرار داده می شود.

وی باتوجه به اینکه این آفت زیرپوشش بیمه کشاورزی قرار نمی گیرد، خاطر نشان کرد: کشاورزان باتوجه به تجربه وآگاهی که دارند به مبارزه با سن غلات می پردازند.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان دهاقان با اشاره به لزوم اطلاع رسانی دولت مبنی بر زمان ورود و خروج این آفت به مزارع کشاورزی کشور، گفت: در سال های گذشته مبارزه با آفت بطور قطع و درست انجام شده و امروزه هیچگونه آفتی به مزارزع کشاورزی شهرستان وارد نشده است.

کد خبر 383989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.