۱۷ دستگاه اتوبوس نو جایگزین خودروهای فرسوده می‌شود

معاون نظارت و بازرسی سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد با تاکید بر لزوم پیشگیری از آلودگی هوا، گفت: ناوگان اتوبوسرانی درون‌شهری از ابتدای شهریورماه به صورت تک نوبت در شهر مسافر جابه‌جا می‌کنند.

به گزارش ایمنا، سعید پاک‌سرشت با تاکید بر لزوم جلوگیری از آلودگی هوا در شهر، اظهار کرد: در این زمینه ۱۴ دستگاه مینی‌بوس و ۱۷ دستگاه اتوبوس خریداری شده است که جایگزین خودروهای فرسوده فعال می‌شود.

معاون نظارت و بازرسی سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد اتوبوس‌های خطوط اتوبوسرانی شهر یزد را ۱۸۸ دستگاه بیان کرد و گفت: از این تعداد ۱۶۳ دستگاه مربوط به بخش خصوصی و بقیه دولتی است که از مجموع خودروهای بخش خصوصی ۵۰ دستگاه بنز مدل ۳۵۵ است و با گذشت بیش از ۱۵ سال از زمان ساخت آن‌ها، جزء اتوبوس‌های فرسوده به حساب می‌آیند.

پاک‌سرشت تصریح کرد: در اجرای طرح یادشده مقرر شد، این اتوبوس‌ها از اول شهریورماه به صورت تک نوبت به دلیل جلوگیری از آلودگی هوا در شهر مسافر جابه‌جا کنند و در شیفت دوم تعدادی اتوبوس‌ و مینی‌بوس‌ جدید جایگزین شود که در این زمینه مالکان این اتوبوس‌ها گلایه‌مند هستند.

وی با اشاره به اینکه عمر مفید متوسط ناوگان اتوبوسرانی ۱۵ سال است، اضافه کرد: هدف این است، خودروهای مورد استفاده در شان مردم شهر جهانی یزد باشد و سبب ترغیب آن‌ها به استفاده از وسایل نقلیه عمومی برای سفرهای درون‌شهری شود.

معاون نظارت و بازرسی سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد خاطرنشان کرد: البته مدیریت حمل و نقل برای حمایت از مالکان اتوبوس‌های خط واحد تدابیری اندیشیده و در صورت همراهی آن‌ها این موضوع به نفع آن‌ها خواهد بود.

کد خبر 383603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.