فقط ۹۰ واحد از شهرک صنعتی بزرگ اصفهان فعال است

رییس هیئت مدیره شهرک صنعتی بزرگ اصفهان با بیان اینکه به دلیل مشکلات اقتصادی، نبود سرمایه در گردش و اعتبارات لازم بسیاری از واحدهای صنعتی این شهرک غیر فعال شده است، گفت: بهتر است به جای واگذاری زمین جدید، مشکلات واحدهای موجود را حل کنیم زیرا از کل ۴۰۰ واحد ساخته شده در این شرکت فقط ۹۰ واحد فعال است.

به گزارش خبرنگا ایمنا، احمد رضا ضیایی، امروز چهارشنبه – دوم مرداد ماه – در نشست استاندار اصفهان با تولید کنندگان و فعالان اقتصادی شهرک صنعتی بزرگ اصفهان، با بیان اینکه شهرک صنعتی بزرگ اصفهان زمین واگذار شده و واحد غیرفعال زیادی دارد، اظهار کرد: وسعت شهرک یک‌هزار و ۲۰۰ هکتار است که ۸۰۰ واحد واگذار شده، ۴۰۰ واحد تاکنون ساخته شده، از این تعداد تا اواسط سال گذشته ، ۲۳۰ واحد فعال و غیر فعال بوده که اکنون به ۱۵۰ واحد فعال و غیر فعال رسیده است هزینه‌های ثابت این شهرک به اندازه کل واحدهای فعال و غیرفعال این شهرک است.

هر واگذاری مشکلی به مشکلات شهرک می‌افزاید

 وی با بیان اینکه واحدهای فعال که بار پرداخت هزینه‌ها بر دوش آنها است، توانایی پرداخت این هزینه‌ها را ندارند، افزود: کنار شهرک یک معدن شن وجود دارد که تقاضا داریم امکان دسترسی به منابع مالی آن برای ما فراهم شود تا بتوانیم بخشی از هزینه‌ها را از این طریق تامین کنیم، بهتر است به جای واگذاری زمین، ‌به زمین‌های واگذار شده بپردازیم زیرا هر واگذاری مشکلی به مشکلات شهرک می‌افزاید.

رییس هیئت مدیره شهرک صنعتی بزرگ اصفهان اظهار کرد: این شهرک از موقعیت ویژه ای برای توسعه صنعت تمام استان اصفهان برخوردار است اما به همان اندازه که بزرگ است مشکلات آن نیز زیاد است و از جمله مشکلات آن می‌توان به نبود آب شرب و برق اشاره کرد.

ضیایی افزود: صنعتگران این شهرک با مشکل آب شرب مواجه هستند که مشکلی حیاتی است، همچنین برای حل مشکل تلفن در شهرک، پیگیری زیادی انجام شده است اما همچون آب و برق برای تلفن نیز زیرساخت‌هایی فراهم شده‌ که به‌رغم فراهم سازی زیرساخت‌ها هنوز در این شهرک به تلفن دسترسی نداریم.

جاده و راه یکی از زیرساخت‌های حیاتی برای صنعتگران است

 وی اضافه کرد: مشکل دیگر صنعتگران این شهرک نبود جاده و مسیر مناسب است، این جاده هنوز به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تحویل داده نشده‌است، جاده و راه یکی از زیرساخت‌های حیاتی برای صنعتگران است بنابراین تقاضا داریم به مشکلات این جاده رسیدگی شود و زیر گذر دسترسی به گلدیس شاهین شهر هر چه زودتر احداث شود.

رییس هیئت مدیره شهرک صنعتی بزرگ اصفهان گفت: با توجه به وجود صنایع غذایی مستقر در شهرک، وجود گاوداری در کنار شهرک، سلامت و بهداشت محیط شهرک را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

ضیایی با بیان اینکه جای مبادلات و عملیات بانکی در این شهرک خالی است، گفت: این شهرک با نزدیک‌ترین شهر ۳۰ کیلومتر فاصله دارد و صنعتگران مجبورند برای انجام کوچکترین کارهای بانکی به شاهین شهر یا اصفهان مراجعه کنند، بنابراین وجود یک باجه یا شعبه بانک در این شهرک الزامی است.

برق این شهرک باید تعیین تکلیف شود

رییس هیئت مدیره شهرک صنعتی بزرگ اصفهان در حاشیه این نشست در گفت‌و گو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه مذاکرات متعددی با بانک‌ها انجام شده اما عملا فعالیتی صورت نگرفته است، افزود: در جلسه  امروز بانک ملی اعلام آمادگی کرد ما نیز مکانی را به آنها اختصاص می‌دهیم، قرار شد نیروی انتظامی امنیت محل را تامین کند و بانک ملی باجه ای در آن تاسیس کند.

ضیایی با بیان اینکه وظیفه دولت و شرکت شهرک‌های صنعتی است که تا کارخانه‌ا، برق مورد نیاز را تحویل دهند، گفت: در فاز یک شهرک برق توزیع شده است اما برای طرح‌های توسعه در کارگاه‌های صنعتی و فاز ۲ برقی برای واگذاری وجود ندارد.

وی افزود: برق منطقه‌ای مدعی است برق موجود هست اما باید یک پست ۶۳ کیلووات احداث شود، برق منطقه ای برای احداث این پست نیازمند اعتبار است که از ما می‌خواهند در ایجاد این پست مشارکت کرده و بخشی از این هزینه را از صنعتگران بگیرند.

رییس هیئت مدیره شهرک صنعتی بزرگ اصفهان اضافه کرد: تفاهمنامه ای بین شرکت شهرک‌های صنعتی با برق منقطه ای تنظیم شده که بر اساس آن ۵۰ درصد از هزینه احداث این پست توسط شرکت برق منطقه‌ای و مابقی آن به عنوان حق السهم بین شرکت شهرک‌های صنعتی و صنعتگران تقسیم شود. در زمان امضای این تفاهمنامه حضور نداشته ایم و از جزییات آن بی خبریم.

ضیایی همچنین خاطرنشان کرد: لازم است که در این شهرک یک مرکز اورژانس احداث شود.

کد خبر 383548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.