در چیدمان اتاق کودک به چه نکاتی باید توجه کرد؟

از آنجا که دوران کودکی نقش مهمی در شکل گیری شخصیت دارد، باید به چیدمان اتاق کودک توجه کرد تا علاوه بر احساس شادی و راحتی، امنیت و آرامش او را هم فراهم کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با توجه به اهمیت کودکان در ادامه نکاتی آمده است که در چیدمان فضای اتاق کودک، دارای اهمیت است و باید به آنها دقت شود.  

فضای خواب                           

از آنجا که کودک بیشتر زمانش را در تختخواب می گذراند باید محل خواب و استراحتش راحت، دنج، زیبا و همراه با ایده های خلاق باشد. مثلا تختی به شکل قایق، ماشین، خانه و . . . دقت کنید که فضای خواب کودک در قسمتی قرار گیرد که از سر و صدا به دور باشد.                        

دیوار اتاق 

دیوار اتاق کودک باید متناسب با سن و روحیات او باشد. برای دیوار اتاق کودک می توان از کاغذ دیواریو استیکر های کودکانه استفاده کرد. نصب پوسترهایی با تصاویر مورد علاقه کودک مثل انیمیشن هاو شخصیت های کارتونی، راه دیگری برای تزیین دیوارهای اتاق کودک است. اگر هم برای دیوارها از رنگ استفاده می کنید، توجه داشته باشید که رنگ ها روشن باشند تا هم حالت کودکانه و شاد اتاق حفظ شود و هم کودک در آن احساس آرامش داشته باشد.           

کفپوش اتاق کودک 

با توجه به آن که کودک زمان زیادی را صرف بازی روی زمین اتاق می کند و ممکن است بارها زمین بخورد، بهتر است کف اتاق نرم باشد تا آسیبی به او نرسد. در انتخاب فرش دقت کنید تا فضای اتاق بیش از اندازه شلوغ به نظر نرسد. می توانید از فرش هایی با طرح های کودکانه، طرح های ساده با رنگ های شاد یا رنگ های روشن استفاده کرد. می توان از چند قالیچه رد رنگبندی هماهنگ هم بهره برد

روشنایی اتاق

نور و روشنایی در چیدمان اتاق کودک اهمیت ویژه ای دارد.  اگر روشنایی اتاق کودک کافی و استاندارد باشد، کودک احساس امنیت و آرامش بیشتری داشته و این آرامش در شخصیت و روابطش نیز تاثیرگذار است. وسایل روشنایی اتاق کودک باید کودکانه، سبک و هماهنگ با چیدمان باشند، مثل آباژورهای فانتزی و جذاب. حواستان باشد میزان نور آباژور به اندازه ای باشد که مانع خواب کودک نشود.

کد خبر 383429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.