۱۵۰ اتوبوس بازسازی شده به ناوگان اتوبوسرانی اصفهان اضافه می‌شود

رئیس کمیسیون حمل ونقل، محیط‌زیست و اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در سال جاری ۱۵۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شده وارد ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر اصفهان می‌شود.

امیراحمد زندآور در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اصل شبکه حمل ونقل عمومی شهر اصفهان به اتوبوسرانی باز می‌گردد، اتوبوسرانی یک شبکه گسترده است که در اصفهان با تعداد یک هزار و ۷۵۰ دستگاه اتوبوس شکل گرفته اما با مشکلاتی رو به رو است.

وی با اشاره به فرسوده بودن تعدادی از اتوبوس های شهر اصفهان، تصریح کرد: تعدادی دیگری از اتوبوس های شرکت واحد اصفهان دچار نقص فنی شده که همراه با وجود برخی دیگر از مشکلات، مدیران این بخش را برای حل این مشکلات با چالش روبه رو کرده است.

رئیس کمیسیون حمل ونقل، محیط‌زیست و اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: در شهرداری و مجموعه شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان تدابیر ویژه ای را مورد توجه قرار داده ایم که یکی از آنها بازسازی اتوبوس‌های فرسوده با توجه به شرایط سخت اقتصادی و گران بودن خرید اتوبوس نو است.

وی با بیان اینکه سال گذشته قرارداد بازسازی ۵۰ دستگاه اتوبوس منعقد شد که بازسازی و بهسازی آن‌ها در حال انجام است، گفت: حدود ۲۰ دستگاه از اتوبوس های بازسازی شده آماده و ۳۰ دستگاه دیگر تا اوایل مهرماه آماده خواهد شد.

زندآور ادامه داد: قرارداد دیگری نیز تنظیم شده تا ۱۰۰ دستگاه  اتوبوس های فرسوده توقف شده، بازسازی شود.

وی با بیان اینکه هزینه بازسازی هر دستگاه اتوبوس بیش از ۲۰۰ میلیون تومان است، گفت: مراحل بازسازی ۱۵۰ دستگاه اتوبوس جزء برنامه‌های کاری کمیسیون حمل ونقل شورای شهر قرار گرفته و عملیاتی شده است.

رئیس کمیسیون حمل ونقل، محیط‌زیست و اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان با اعلام اینکه در سال‌ جاری ۱۵۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شده وارد ناوگان حمل ونقل عمومی شهر اصفهان می‌شود، خاطرنشان کرد: ۷۰ دستگاه از این اتوبوس ها تا مهرماه امسال وارد خطوط اتوبوسرانی خواهد شد.

وی افزود: در اتوبوس های بازسازی شده تمام خدمات رفاهی از جمله سیستم سرمایشی و سایر امکاناتی که در اتوبوس های جدید پیش بینی شده، ایجاد شده تا مردم از رفاه بیشتری برخوردار شوند.

زندآور با بیان اینکه در شرایط امروز خرید هر دستگاه اتوبوس یک میلیارد و۸۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: بازسازی و نوسازی اتوبوس ها اقتصادی‌ترین راه برای استفاده بهینه از این وسایل حمل ونقل عمومی است.

وی با اعلام اینکه برای تامین لوازم یدکی اتوبوس‌ها و جلوگیری از متوقف شدن آنها به دلیل نبود امکانات، قطعات مورد نیاز اتوبوسرانی را طی قراردادی تأمین خواهیم کرد، خاطرنشان کرد: بر اساس این قرارداد ۷۰ درصد هزینه‌ها به صورت ملکی و غیرنقدی و ۳۰ درصد به صورت نقدی پرداخت می‌شود.

رئیس کمیسیون حمل ونقل، محیط‌زیست و اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: استفاده از اوراق مشارکت راهکار دیگری برای تامین منابع مالی مورد نیاز در شرکت واحد اتوبوسرانی است که با فروش آن‌ها می‌توان حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ دستگاه اتوبوس جدید وارد ناوگان کرد.

کد خبر 383349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.