قتل مرموز نگهبان خوابگاه دختران/ علی دایی دادگاهی شد

در بسته خبری اجتماعی امروز ایمنا از ماجراب قتل مرموز نگهبان خوابگاه دختران تا جشن سپاس آب، ابلاغ پرداخت پاداش بازنشستگان از محل فروش اموال مازاد دولتی و حضور علی دایی در دادگاه کیفری می خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، به‌دنبال قتل نگهبان یک خوابگاه خصوصی دانشجویان دختر، تحقیقات پلیس پایتخت برای کشف راز این جنایت آغاز شده است.

 نیمه‌شب شنبه یکی از بسیجیان هنگام گشتزنی حوالی خانی‌آباد و در نزدیکی کوره‌های آجرپزی مردی را دید که غرق خون روی زمین افتاده بود. او پلیس و اورژانس را خبر کرد و طولی نکشید که تیمی از مأموران کلانتری خانی‌آباد در محل حادثه حضور یافتند.

مرد مجروح در کنار موتورسیکلتی که در محل پارک شده بود روی زمین افتاده بود و وقتی امدادگران اورژانس به محل رسیدند کار از کار گذشته بود و او جانش را از دست داده بود. با گزارش ماجرا به قاضی جنایی، تحقیقات اولیه آغاز و مشخص شد که این مرد بر اثر اصابت حدود ۲۰ضربه چاقو به قتل رسیده است.

ضربات چاقو طوری به بدن او وارد شده بود که به‌نظر می‌رسید از سوی چند نفر وارد شده و این یعنی عاملان جنایت بیشتر از یک نفر بوده‌اند. در ادامه بررسی‌ها، صاحب موتورسیکلت شناسایی و معلوم شد که وی همان قربانی حادثه بوده است. مأموران موفق شدند خانواده این مرد را شناسایی کنند و همسر او در تحقیقات گفت: شوهرم متولد۱۳۶۳ بود و نگهبان یک خوابگاه خصوصی دانشجویان دختر بوده و گاهی نیز با موتورش در پیک موتوری کار می‌کرد.

او حدود ساعت ۲۱:۳۰ به من گفت که با فردی قرار دارد و باید برای دیدن او برود. بعد هم سوار موتورش شد و خانه را ترک کرد تا اینکه پلیس با من تماس گرفت و باخبر شدم به قتل رسیده است.

ماموران در ادامه تحقیقات متوجه شدند ساختمانی در محل حادثه مجهز به دوربین مداربسته است. فیلم‌های دوربین بازبینی شد و مأموران به تصاویری دست یافتند که نشان می‌داد در لحظه حادثه مقتول با چند نفر درگیر شده و آنها پس از وارد کردن ضربات چاقو به وی، از محل گریخته‌اند. با این اطلاعات جسد قربانی به پزشکی قانونی انتقال یافت و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری عاملان جنایت آغاز شده است.

پرداخت پاداش بازنشستگان از محل فروش اموال مازاد دولت

 رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با ابلاغ بخشنامه‌ای از پرداخت پاداش بازنشستگان از محل فروش اموال و دارایی‌های مازاد دستگاه‌های دولتی خبر داد.

براساس بخشنامه سازمان برنامه و بودجه کشور، به منظور پرداخت به‌موقع پاداش پایان خدمت بازنشستگان شریف و خدوم دستگاه‌های اجرایی و با استناد به بند (ب) تبصره (۱۲) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۸ و آیین‌نامه اجرایی آن، مقتضی است تمهیدات لازم برای فروش اموال و دارایی‌های غیرمنقول مازاد در اختیار دستگاه، مطابق قوانین و مقررات مربوطه انجام و پرداخت پاداش از این محل مورد اقدام قرار گیرد.
این بخشنامه به همه دستگاههای اجرایی ابلاغ شده است.

مرگ سالانه سه هزار نفر به دلیل کمبود عضو

 رئیس اداره پیوند و بیماری‌های خاص وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: روزی هفت تا ۱۰ نفر و به عبارتی حدود سه هزار نفر در سال بدلیل کمبود عضو جان خود را در کشور از دست می دهند.
کتایون نجفی زاده گفت: سال گذشته ۹۲۳ بیمار مرگ مغزی در کشور اقدام به اهدا عضو کردند. به گفته وی هر فرد مرگ مغزی می‌تواند ۸ عضو بدنش را اهدا کند.

معدن بوکسیت تاش دغدغه مهم زیست‌محیطی مردم شاهرود

نماینده شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی گفت: معدن بوکسیت تاش دغدغه مهم زیست‌ محیطی برای مردم شاهرود بوده و شکایت محیط‌زیست از این معدن در حال رسیدگی است.

سیدحسن حسینی شاهرودی تصریح کرد: در این راستا گزارش‌های تخلفات، اسناد و مدارک در ۳۶۰ برگ تهیه و به وزیر صمت ارائه شده است.

نماینده مردم شهرستان های شاهرود و میامی افزود: به‌جز اداره حفاظت محیط‌زیست، دستگاه‌های اجرایی دیگر استان سمنان که با این موضوع مرتبط هستند از حوزه خود دفاع نکرده و نمی کنند.

حسینی شاهرودی ادامه داد: اگر شرکت بهره بردار به تعهدات ۱۵ گانه خود عمل نکند، طبق قانون برخورد شده و ممکن است بطور دایم تعطیل شود .

جشنواره سپاس آب در یزد برگزار می شود

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای یزد با تاکید بر لزوم معرفی الگوهای برتر برای صرفه‌جویی در مصرف آب، از برگزاری جشنواره سپاس آب در این راستا در محل آب‌انبار تاریخی رستم گیو خبر داد.
محمدمهدی جوادیان‌زاده با اشاره به برگزاری جشنواره سپاس آب در یزد، اظهار کرد: این جشنواره که امسال با هدف فرهنگ‌سازی در مدیریت مصرف آب و تجلیل از بهترین مصرف‌کنندگان آب در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعت، شرب و بهداشت برگزار می‌شود، در سال گذشته هم با عنوان شب مهر آب یزد در راستای اجتماعی کردن آب برگزار شد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای یزد ادامه داد: برای تحقق اهداف برگزاری این جشنواره و دستیابی به توسعه پایدار باید سنت‌های ماندگار را احیا کرد و به خاطر آورد که پدرانمان چگونه با کمترین میزان آب بهترین شیوه‌های استفاده از آب را به یادگار گذاشته‌اند.
وی افزود: باید منابع آب موجود را حفظ و با مدیریت مصرف، نگرانی تامین آب را برطرف کرد.

موضوع ورود زنان به ورزشگاه در حال پیگیری است

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: وعده دولت برای ورود زنان به ورزشگاه توسط وزیر ورزش و جوانان در حال پیگیری است.

معصومه ابتکار ادامه داد: سازوکارها و زیرساخت های خوبی برای ورود زنان به ورزشگاه تعبیه شده است.

وی گفت: تاکنون نیز زنان در چندین مسابقه ورزشی در کنار مردان حضور داشته اند و خوشبختانه در طول مسابقات مشکل خاصی به وجود نیامده است.
ابتکار افزود: برای توسعه این موضوع اقدامات لازم در حال پیگیری است.

علی دایی دادگاهی شد

علی دایی در دادگاه کیفری یک استان تهران حضور یافت اما به خبرنگاران گفت: دلیل حضورم به شما ربطی ندارد.

علی دایی در دادگاه کیفری یک استان تهران حضور یافت اما به خبرنگاران گفت: دلیل حضورم به شما ربطی ندارد.
 علی دایی از سرمربیان فوتبال در دادگاه کیفری یک استان تهران حضور یافت.
وی درباره علت حضورش در دادگاه به خبرنگاران پاسخ‌ نداد و گفت: به شما ربطی ندارد و مثل اختاپوس به دنبال ادم افتاده اید.

وی اندکی بعد اظهار کرد: من برای پیگیری کار یکی از دوستانم به دادگاه رفتم که خبرنگاران جلوی من را گرفتند و سوال پیچم کردند؛ نمی‌دانم چرا باید اتفاقات و رفت و آمدهای من برای دیگران مهم باشد. زندگی خصوصی من به کسی ارتباطی ندارد.

 ۳۸۰ کلاس ویژه درس تربیت‌بدنی در مدارس کشور در حال احداث است

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش آشناسازی والدین با درس تربیت‌بدنی را یکی از برنامه‌های معاونت تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد و از در دست ساخت بودن ۳۸۰ کلاس ویژه درس تربیت‌بدنی در مدارس کشور خبر داد.

مهرزاد حمیدی گفت: ۱۴ میلیون دانش‌آموز در تعطیلات به سر می‌برند و وزارت آموزش و پرورش تلاش دارد فعالیت‌های مختلفی را برای اوقات فراغت دانش‌آموزان انجام دهد.

حمیدی به نقش کانون‌های ورزشی برای فعالیت‌های تربیت‌بدنی دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: ۴۵۰۰ کانون ورزشی در مدارس داریم و تعدادی زیادی هم خارج از مدارس فعالیت می‌کنند و در مجموع نیم‌میلیون دانش‌آموز در مسابقات درون مدرسه‌ای شرکت می‌کنند.
معاون وزارت آموزش و پرورش بر استفاده از ظرفیت کامل ۳۳ هزار مربی تربیت‌بدنی و ۲۵۰ هزار آموزگار پایه تاکید کرد و افزود: در چهل هزار مدرسه معاون تربیت‌بدنی داریم و باید از مشارکت آن‌ها استفاده کنیم.

دستگیری ۶ کلاهبردار حرفه ای در خراسان شمالی

 فرمانده انتظامی خراسان شمالی از دستگیری 6 کلاهبردار حرفه ای با کشف 14 فقره کلاهبرداری به ارزش 13 میلیارد و 745 میلیون ریال در استان خبر داد.

 سردار"علیرضا مظاهری" گفت: در پی شکایت جمعی از شهروندان مبنی بر این که افرادی با سوء استفاده از اعتماد آنان اقدام به کلاهبرداری به روش فروش مال غیر و جعل دسته چک کرده اند، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی با اشاره به این که ماموران با استفاده از شگرد های فنی و پلیسی موفق شدند، محل اختفای کلاهبرداران را مورد شناسایی قرار دهند، افزود: در یک عملیات کاملا غافلگیرانه هر 6 متهم دستگیر و برای تکمیل تحقیقات به مقر انتظامی منتقل شدند.

این مقام ارشد انتظامی استان با اشاره به اینکه متهمان در تحقیقات به عمل آمده به 14 فقره کلاهبرداری به ارزش 13 میلیارد و 745 میلیون ریال  شهروندان اعتراف کردند، تصریح کرد: متهمان بعد از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.

کد خبر 383326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.