شهرداری الکترونیک گامی در جهت تسهیل روند اداری

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری مشهد از آغاز به کار آزمایشی طرح شهرداری الکترونیک در این منطقه خبر داد.

به گزارش ایمنا، علی زینت‌بخش در رابطه با طرح شهرداری الکترونیک، اظهار کرد: شهرداری الکترونیک در جهت تسهیل روند اداری، اصلاح فرآیندهای پاسخگویی، افزایش شفافیت، سلامت اداری، افزایش و دقت ارائه خدمات و ایجاد وحدت رویه در حوزه‌های مختلف و تحقق شهر هوشمند و خلاق است.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های شهرداری الکترونیک در راستای شعار شهر هوشمند و خلاق در منطقه ۱۲ آماده‌سازی شده است، افزود: طرح شهرداری الکترونیک توسط شهرداری مشهد برای نخستین‌بار در کشور اجرا می‌شود و منطقه ۱۲ به عنوان پایلوت در مشهد برای این طرح انتخاب شده است.

زینت‌بخش خاطرنشان کرد: شهرداری الکترونیک در حال حاضر در پنج حوزه عمران و شهرسازی، حمل و نقل و ترافیک، خدمات شهری و فضای سبز، فرهنگی و هنری و ارتباط مردمی با ارائه ۴۸ خدمت به شهروندان آغاز شده است.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری مشهد با اشاره به اینکه در راستای اجرایی شدن این طرح سایت و نرم‌افزار ویژه‌ای طراحی شده است، تصریح کرد: زیرساخت‌های لازم برای آموزش به شهروندان در خصوص پیگیری درخواست‌ها با حضور کارشناسان مربوطه در ساختمان اداری منطقه ۱۲ مهیا شده است که طی آن شهروندان با شماره تلفن همراه و کدملی وارد سامانه می‌شوند و بعد از ثبت درخواست، طبق جدول زمانی مشخص، پاسخ خود را دریافت می‌کنند.

وی گفت: شهروندان می‌توانند با مراجعه به درگاه اینترنتی ec.mashhad.ir و ثبت درخواست خود طی یک فرآیند معلوم و زمان مشخص از خدمات غیرحضوری استفاده کنند.

زینت‌بخش با بیان اینکه شهرداری الکترونیک به منظور ارائه تمامی خدمات شهرداری به صورت غیرحضوری اجرایی شده است، اظهار کرد: هرگونه تغییر و تحول در جامعه در ابتدا با مشکلاتی مواجه خواهد بود که امیدواریم با نظرسنجی و انتقاد سازنده، درصد نسبی رضایتمندی شهروندان این مرحله گذار، سپری شود.

کد خبر 383105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.