جذب بیش از ۴۵ میلیارد تومان بودجه قیر رایگان برای اصفهان

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان گفت: در سال مالی گذشته حدود ۱۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار برای قیر رایگان به استان اصفهان تخصیص یافته بود، اما با پیگیری‌های انجام شده، این اعتبار به ۴۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان افزایش یافت که برای ۳۲۷ روستا اجرا می‌شود.

علی کریمی در گفت‌و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه استان اصفهان نسبت به سایر استان‌ها بودجه بیشتری برای قیر رایگان جذب کرده است، اظهار کرد: با حدود ۱۲ هزار و ۱۹۹ تن قیر از مجموع ۳۲۷ روستای مذکور در ۲۵۶ روستا عملیات اجرای آسفالت پایان یافته و ۷۱ روستای دیگر نیز در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه همکاری و مشارکت دهیاری ها، بخشداری‌ها و شوراهای روستاها در کنار اعتبارات بنیاد مسکن، پیشرفت پروژه‌های عملیات آسفالت روستاها را سرعت بخشیده است، گفت: اجرای عملیات زیر سازی، جدول گذاری و حمل و پخش قیر بر عهده دهیاری‌ها است، بنیاد مسکن نیز قیر رایگان را در اختیار آنها می‌گذارد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان افزود: در سایر استان‌ها بودجه عملیات آسفالت به همراه اعتبارات عمرانی دریافت می‌شود و به همین دلیل است که سایر استان‌ها نتوانسته اند این میزان بودجه برای تخصیص قیر رایگان دریافت کنند و اصفهان در این مورد موفق تر از سایر استان‌ها عمل کرده‌است.

کریمی اضافه کرد: سعی می‌کنیم روند تخصیص اعتبار برای قیر رایگان در سال ۹۸ نیز ادامه یابد، هنوز رقم‌های بودجه سال جاری به ما ابلاغ نشده اما پیش بینی می‌کنیم بودجه اختصاص یافته به قیر رایگان به همین میزان باشد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان گفت: عملیات آسفالت در روستاهای استان اصفهان بر اساس تفاهم نامه سه جانبه ای که بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، دهیاری و کارخانه آسفالت بسته شده،اجرا می‌شود بنابراین در حمل، پخش و پخت آسفالت، همکاری خوبی صورت گرفته که باعث پیشرفت پروژه‌ها شده است.

کریمی با بیان اینکه تهیه طرح‌های هادی روستاها یکی از وظایف معاونت عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است، گفت: در طرح هادی نقشه روستا، پیش بینی معابر و کاربری‌های زمین ها انجام می‌شود که این طرح به عنوان سندی برای توسعه ۱۰ ساله هر روستا در نظر گرفته می‌شود.

وی افزود: تا کنون از کل ۹۳۶ روستای دارای بیش از ۲۰ خانوار در استان اصفهان، برای ۹۲۰ روستا طرح هادی تهیه شده و همچنین برای ۴۸۰ روستا که طرح هادی ۱۰ ساله آن به اتمام رسیده بود، طرح هادی بازنگری تهیه شده است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه اجرای طرح هادی روستا بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است، گفت: جدول گذاری، زیر سازی، پیاده رو سازی، سنگ فرش معابر و آسفالت در این بخش انجام می‌شود که تاکنون در ۶۸۰ روستا که بیش از ۲۰ خانوار جمعیت دارند این طرح در یک تا دو بخش انجام شده است.

کد خبر 383079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.