ادعای سرنگونی پهپاد ایرانی تلافی جویانه است

یک پژوهشگر ارشد مسائل بین المللی گفت: مطرح شدن ادعای سرنگونی پهپاد ایرانی یک اقدام تلافی جویانه از سوی واشنگتن است اما ترامپ در این اقدام نیز نتوانسته حرف خود را به کرسی بنشاند و جمهوری اسلامی ایران این ادعا را بی اساس و واهی اعلام کرده است.

شهناز ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به ادعای واشنگتن مبنی بر ساقط کردن یک فروند پهپاد ایرانی در خلیج فارس، اظهار کرد: ترامپ هر روز از ارزش جایگاه ریاست جمهوری ایالات متحده می کاهد و مشخص نیست که چه زمانی می خواهد به این ادعاهای واهی و بی اساس خود پایان دهد.

وی افزود: دروغگویی به عنوان یک شاخصه اساسی در ذات ترامپ به عنوان یک تاجر، وجود دارد و او قصد دارد تا ترفند های اقتصادی را در زمین سیاسی پیاده کند، در حالی که همه جهان متوجه نقشه پوچ و تکراری وی شده اند.

این پژوهشگر ارشد مسائل بین المللی خاطر نشان کرد: ایالات متحده در حالی ادعای ساقط کردن پهپاد ایرانی را مطرح کرده است که هیچ سند و مدرکی مبنی بر صحت ادعای خود ندارد و تنها صحبت های جان بولتون را سند صحت این رویداد قرار داده است. سپاه پاسداران با انتشار ویدیوی پرواز موفق این پهپاد بر فراز آسمان خلیج فارس جواب محکمی به آمریکایی ها داد.

ملکی ادامه داد: ایالات متحده که روزگاری مدعی بود رییس جهان است و ایران در نزد او پشیزی ارزش ندارد، اکنون آنقدر حقیر شده است که ساقط کردن یک پهپاد ایرانی آن هم به دروغ را نشان دهنده قدرت نظامی خود در منطقه می داند. آیا این نشانه ای از افزایش سطح پیشرفت نظامی ایران در منطقه نیست؟

وی اضافه کرد: مطرح شدن ادعای سرنگونی پهپاد ایرانی یک اقدام تلافی جویانه از سوی واشنگتن است، اما ترامپ در این اقدام نیز نتوانسته حرف خود را برکرسی بنشاند و جمهوری اسلامی ایران، با اقدامات خود این ادعا را بی اساس و واهی اعلام کرده است.

این پژوهشگر مسائل بین المللی تصریح کرد: حتی اگر این ادعا، که بی شک کذب است، صحیح هم باشد، چیزی از ارزش های نیروی نظامی ایران کم نمی کند، زیرا تصاویر منتشر شده از فعالیت این پهپاد نشان می دهد ماموریت آن به خوبی و بادقت بر فراز آسمان خلیج فارس انجام شده و هیچ عاملی موجب توقف آن نشده است.

کد خبر 383033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.