تعیین سیاست‌های کلان توسعه شهر در برنامه جامع اصفهان

شهردار اصفهان گفت: با تدوین برنامه جامع شهر به دنبال تعیین سیاست‌های کلان توسعه شهر در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی، زیست محیطی و ... بر اساس مشارکت مردم و رسیدن به اجماع همگانی هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی صبح امروز_شنبه ۲۹ تیرماه ۹۸_ در برنامه رادیویی «سلام اصفهان» اظهار کرد: تدوین برنامه جامع شهر اصفهان برای نخستین بار با رویکرد مشارکت مردم و ذی‌نفعان در کشور، در شهر اصفهان آغاز شده و در حال پیشرفت است.

وی تصریح کرد: منظور از برنامه جامع این است که با تدوین آن به دنبال تعیین سیاست‌های کلان توسعه شهر اصفهان در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی، زیست محیطی و... بر اساس مشارکت مردم و رسیدن به اجماع همگانی هستیم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در هفته گذشته جلسات مردمی برنامه جامع در چهار روز در دبیرستان بهشت‌آیین برگزار شد، افزود: این جلسات با حضور ۴۵۰ نفر از گروه‌های مختلف مردم شامل زنان، جوانان، دانشگاهیان، حوزویان، هنرمندان، معلمان، سالمندان، تجار، کارآفرینان، کارگران، نظامیان، کشاورزان، مهندسان، کارمندان، وکلا، کسبه، اصحاب رسانه و مهاجران برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: در ادامه فرایند تدوین برنامه جامع شهر اصفهان از امروز به مدت سه هفته جلسات موضوعی برنامه پیرامون موضوعاتی همچون آب، حمل و نقل، فضای کسب و کار، گردشگری و انرژی برگزار می‌شود.

نوروزی با تاکید بر اینکه اگر برنامه جامع در اصفهان خوب اجرا شود، می‌تواند الگوی خوبی برای همه کشور باشد، ابراز امیدواری کرد: با مشارکت شهروندان این تجربه خوب که برای نخستین بار آغاز شده، منجر به یک برنامه جامعی شود که اصفهان را در مسیر توسعه پایدار قرار دهد.

وی با اشاره به سفر اخیر رییس کل بانک مرکزی کشور به اصفهان، گفت: هفته گذشته هفته پُرکار در اصفهان رقم خورد و رییس کل بانک مرکزی کشور همراه با تعدادی از مدیران بانک مرکزی و برخی دیگر از بانک‌ها میهمان اصفهان بودند و خوشبختانه مذاکرات خوبی انجام شد.

شهردار اصفهان اظهار کرد: در این دیدار از خط دو متروی اصفهان بازدید و عملیات احداث ایستگاه زینبیه همچنین حفاری تونل‌ها در ایستگاه دارک از نزدیک مشاهده شد و با نحوه فعالیت، روند پیشرفت و مشکلات پیش رو در خط دو متروی اصفهان آشنا شدند.

وی ادامه داد: این بازدیدها توسط مدیران پایتخت می‌تواند به شهرداری اصفهان کمک کند تا هنگام مراجعه به بانک مرکزی برای دریافت اوراق مشارکت و سایر موارد پیگیری امور روان‌تر انجام شود.

نوروزی تصریح کرد: در جلسه با رییس کل بانک مرکزی کشور قرار شد در خصوص تامین مالی ۱۱۳ میلیون یورویی برای خرید قطار در خط یک متروی اصفهان به شهرداری اصفهان کمک شود، همچنین برای خرید تجهیزات خط دو جهت انجام فاینانس ۵۹۰ میلیون یورویی کمک و مشکلات موجود برای صدور اوراق مشارکت رفع شود.

وی گفت: مباحث دیگری برای تسهیل منابع مالی تراموا، اتوبوس و سایر موارد مطرح و مقرر شد برای پیگیری در اولین فرصت جلسه‌ای در بانک مرکزی کشور برگزار شود.

کد خبر 383015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.