فرم های بی قاعده در بناهایی ساختار شکن

مناطق و مناظر عجیب بسیار در دنیا وجود دارد که سالانه عده زیادی را از سراسر دنیا به سمت خود جذب می‌کند؛ در این میان نمی‌توان نقش خانه‌ها و یا ساختمان‌هایی با معماری‌های عجیب و جالب را نادیده گرفت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در دنیای امروز که بیشتر ساختمان‌ها شکل یکنواخت به خود گرفته‌اند، وجود بناهایی با معماری منحصر به فرد و جالب به مرور زمان تبدیل به جاذبه‌های گردشگری هر منطقه می‌شود و می‌تواند با جذب گردشگران داخلی و خارجی، نقش بسزایی در افزایش درآمد هر شهر یا کشور ایفا نماید. در ادامه به معرفی تعدادی از این بناها می‌پردازیم. 

خانه فشرده در لهستان
شاید بتوان گفت که این خانه عجیب و جذاب یکی از بهترین بناهای ساخته شده است که در دنیای خشک و جدی امروز، با شکلی افسانه‌ای و داستان‌گونه در مرکز شهر "سوپوت" لهستان واقع شده است. ایده ساخت این بنا که تبدیل به یکی از جاذبه‌های گردشگری منطقه شده است، توسط یک نقاش لهستانی ارائه شد و در آن چندین مغازه، تعدادی رستوران و حتی یک ایستگاه رادیویی قرار دارد.

 البته برخی از گردشگران بر این باور هستند که با توجه به غیرمطمئن بودن استحکام و ساختار بنا، ورود به آن خطرناک است ولی به طور کلی خانه فشرده شده یکی از جذاب‌ترین و محبوب‌ترین ساختمان‌های لهستان است.

خانه سنگی، پرتغال
در ابتدا افراد بسیاری وجود این خانه را انکار می‌کردند و آن را تنها یک جلوه فوتوشاپی می‌دانستند. عده‌ای نیز نسبت به گرفته شدن عکس‌هایی فقط از دو زاویه و نادیده گرفته شدن سایر زوایای خانه در عکس‌ها احساس بدگمانی می‌کردند.

 ولی علی‌رغم بحث‌های فراوانی که در این زمینه شکل گرفت، پس از پخش تصاویر و فیلم‌های موجود از این خانه در شبکه تلوزیونی پرتغال و البته پس از انتشار مطلبی راجع به آن در  Daily Mail، در نهایت شبهه‌ها برطرف شد و همگی وجود خانه سنگی را پذیرفتند. قرار گرفتن در میان دو تخته سنگ بزرگ به این خانه شکوهی ساده و بسیار اعجاب‌انگیز داده است. علاوه بر این ساختمان داخلی این بنای قابل توجه، با الهام از عصر حجر کم‌رنگ و ساده است و نشان می‌دهد تمامی پدیده‌های معماری توسط فعالیت‌های ویرایشگران فتو شاپ شکل نمی‌گیرد!

لاپدررا در اسپانیا
"کاسا میلا" یا La Pedrera که به معنی "معدن سنگ" است در فاصله سال‌های ۱۹۰۶ تا ۱۹۱۲ و به سبک هنری آرنوو (هنر نوین فرانسوی که در اواخر قرن ۱۹ و اوایل قرن ۲۰ به وجود آمد) در بارسلونا ساخته شد. این سبک هنری شامل اشکال تزئینی درهم پیچیده است و در آن استفاده از خطوط منحنی نسبت به خطوط معمولی ارجحیت دارد.

کل این بنا از سنگ طبیعی ساخته شده است و برای تزئین حاشیه قسمت‌های بالایی آن کاشی‌های سرامیکی به کار رفته است. متخصصان و هنرمندان، طراحی و ساختار معماری جالب و جذاب این بنا را به رسمیت شناخته‌اند و ارزش جهانی استثنایی آن در سال ۱۹۸۴ به ثبت میراث جهانی یونسکو رسید.  

موزه نیتروی، برزیل
موزه هنرهای معاصر شهر نیتروی، یکی از بارزترین و اصلی‌ترین شاخصه‌های شهر ریودوژانیرو در برزیل است که طراحی علمی تخیلی نمادین آن با هدف ایجاد یک ساختار ظریف و منحنی انجام گرفته است.

در این طراحی بازدیدکنندگان با صعود از مسیر یک حوضچه آب، با حس طراوت و شادابی به ساختمان اصلی وارد می‌شوند. البته بنا به گفته برخی منابع، طرح این موزه در ابتدا قرار بود به صورت یک گل در حال شکفتن از میان یک تخته سنگ‌ باشد اما در نهایت این طرح موفق به اجرا شد.

کد خبر 383009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهار IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
    1 0
    عالی ستودنی
  • بهار IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    1 0
    عالی
  • بهار AE ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    1 0
    عالی
  • بهار AE ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    1 0
    عالی