اطلاعیه برگزاری انتخابات شورایاری‌های شهر تهران

مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران در رابطه با برگزاری پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌های شهر تهران اطلاعیه‌ای را صادر کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از شهرنوشت، در متن این اطلاعیه آمده است: «شهرداری تهران به عنوان مجری برگزاری پنجمین دوره انتخابات شورایاری ها تابع قوانین بالادستی است و در حال حاضر منطبق بر مصوبه شماره ۵۱۵۳۶/۱۳۶۳۵۳ هیئت وزیران ابلاغی به وزارت کشور و مصوبه شورای شهر تهران، موظف است با همه توان این انتخابات را که برای نخستین‌بار به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود، به انجام برساند.

به موجب بند ۷ ماده ۸۰ قانون شوراها «اقدام در خصوص تشکیل انجمن‌ها و نهادهای اجتماعی و امدادی با توافق دستگاه‌های ذیربط» از جمله اختیارات شوراهای شهر است. شورای اسلامی شهر تهران و شهرداری تهران نیز براساس مفاد این بند اقدام به برگزاری انتخابات شورایاری‌ها کرده‌اند. در ماده ۷۶ قانون مذکور نیز قانونگذار بر جلب مشارکت و همکاری مردم در اداره مناطق تاکید کرده است.

لازم به ذکر است رئیس محترم مجلس شورای اسلامی نیز در تاریخ ۲۱ دی ماه ۱۳۹۴ طی نامه‌ای عدم مغایرت مصوبه هیئت وزیران با قانون را به صراحت اعلام کرده است. از این رو، می‌توان گفت که برگزاری انتخابات شورایاری‌ها بلااشکال و قانونی است.

با این وجود چنانچه از سوی هر یک از نهادهای قانونی از جمله دولت و یا سایر ارکان ذیصلاح دستوری مبنی بر عدم برگزاری صادر شود، شهرداری تهران تابع قانون خواهد بود.

مع الوصف؛ از نظر شهرداری تهران با توجه به همکاری تمامی دستگاه‌های ذیربط و انجام تمامی مراحل برگزاری انتخابات طبق تقویم مصوب و مشارکت گسترده شهروندان تهرانی، این انتخابات در روز چهارم مردادماه برگزار خواهد شد.»

کد خبر 382891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.