گمرکات باید با ارائه تسهیلات در فرآیندهای اقتصادی روان‌سازی کنند

معاون برنامه ریزی و امور بین الملل گمرک ایران گفت: گمرکات موظف هستند با ارائه تسهیلات در فرآیندهای اقتصادی کشور روان سازی ایجاد کنند و اگر این اتفاق رخ ندهد، جامعه دچار مشکل می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی بعیدی مفرد نیا روز چهارشنبه -۲۶ تیرماه- در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل گمرک استان اصفهان، اظهار کرد: تعریف گمرک در یک جمله؛ نظارت بر تجارت فرامرزی است.

وی افزود: وظیفه گمرک صیانت از جامعه است اگر مردم خریدی انجام می‌دهند انتظار دارند حداقل استانداردهای لازم را داشته باشد.

معاون برنامه ریزی و امور بین الملل گمرک ایران گفت: در  گمرک ۴۵ نوع قانون مختلف، ۱۵ کنوانسیون بین المللی و ۲۵ رویه گمرکی داریم که معمول آن چهار رویه است. همچنین حدود ۲۵ سازمان نیز به صورت مستقیم در تجارت فرامرز فعالیت می کنند که باید در لحظه با یکدیگر ارتباط داشته باشند.

بعیدی مفردنیا یادآور شد: سال گذشته گمرک ایران در حوزه الکترونیک سازی ارتباطات در کشور به مقام اول دست یافت. همچنین ایران در مبارزه با قاچاق در دنیا رتبه دوم و در مبارزه با مواد مخدر رتبه اول را داراست.

وی خاطرنشان کرد: دانش و تجربه ای که به عنوان دانش ضمنی در افراد با تجربه وجود دارد نباید از بین برود بلکه باید همواره از آن استفاده کرد.

معاون برنامه ریزی و امور بین الملل گمرک ایران با اشاره به ویژگی های مدیرکل جدید گمرک استان اصفهان، افزود: رسول کوهستانی فردی مدرن گراست که معمولا اولین طرح‌های نوین را ارائه می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی میر اشرفی، رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران روز شنبه ۲۲ تیرماه در حکمی، رسول کوهستانی را به عنوان مدیر کل جدید گمرک اصفهان منصوب کرد.

تا پیش از این انتصاب، اسدالله احمدی ونهری به مدت هشت سال مدیر کل گمرک اصفهان بود.

رسول کوهستانی نیز در سابقه خود هفت سال فعالیت در سمت مدیر کلی دفتر ارزش گمرک ایران و عضویت در کمیسیون رسیدگی به تخلفات گمرکی را دارد.

کد خبر 382752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.