۲۶ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴
ما با شما "صمیمی" هستیم

کمپین های تبلیغاتی در سال های اخیر مدام در حال اجرا هستند و بیش از همه پایتخت در حال راه اندازی این گروه تبلیغات است. تبلیغاتی که در فضای مجازی راه اندازی می شوند و بیشتر از طریق اینستاگرام به دنبال جذب مخاطب و افزایش فروش هستند.

به گزارش ایمنا، با وجود کمپین های قارچ گونه بسیاری که در سراسر کشور اجرا می شود ولی سهم اصفهان در این میان کم بوده البته اصفهان نیز از این گروه کمپین ها بی نصیب نبوده است. در این مطلب سعی می کنیم تا کمپین سالادبار کاهوویچ را که توسط آژانس تبلیغاتی بالابان طراحی شده مورد بررسی قرار دهیم.

هویت بصری متناسب

نقطه عطف و اصلی کمپین تبلیغاتی سالادبار کاهوویچ را می توان در هویت بصری پیج اینستاگرامی آنها دانست. با توجه به فعالیتی که این ارائه دهنده مواد غذایی دارد و فعالیت تخصصی آن در زمینه غذاهایی که به صورت سالاد هستند، استفاده از رنگ سبز برای پیج اینستاگرامی اقدامی هوشمندانه بوده است. اگر نگاهی به سر تا پای این پیج بیندازید، متوجه می شوید که رنگ سبز به عنوان بک گراند و رنگ اصلی در آن به کار گرفته شده است و همه استوری ها و پست ها دارای رنگ غالب سبز هستند. این کار باعث می شود علاوه بر اینکه مخاطب خود را در فضایی با رنگ مرتبط ببیند، با توجه به آرامش بخش بودن و مثبت بودن رنگ سبز به سمت تبلیغات آن نیز گرایش پیدا کند.

برندینگ

پرزنت خوب مکان و برند کاهوویچ یکی دیگر از نقاط مثبت این کمپین هست. استفاده از گرافیک متناسب برای شناخت لوگو، فیلم های موضوعی و زاویه های خوب برای کارکردهای بخش های مختلف و همچنین عکاسی مناسب برای معرفی محل که حس آرامش بخشی و ایده آل بودن مکان را تداعی می کند از دیگر موارد مثبت این کمپین لحاظ می شود.

افتتاحیه جذاب

عناصر نماشی در افتتاحیه این سالادبار همچون استفاده از پرفورمنس آرت و شخصیت های دوست داشتنی همچون چارلی چاپلین را می توان از دیگر نقاط مورد توجه دانست. خاطره داشتن از یک برند، نکته ای طلایی محسوب می شود که این گروه رخدادها می توانند حافظه و خاطره مخاطب را درگیر کنند.

عکاسی تبلیغاتی

اگرچه نمی توان همه آنچه که به عنوان عکس در فضای مجازی به ویژه اینستاگرام را با کیفیت عکاسی بالایی انتشار داشت. آنچه در این کمپین دیده می شود، عکس هایی هستند که به معرفی محصولات برند می پردازند. به طور کامل محصولات کاهوویچ در بین پست ها معرفی شده اند و سعی شده تا تصاویری قرار بگیرند که مخاطب را به سمت خرید آنها هدایت کند. البته بسیاری از عکس ها موبایلی هستند و نمی توان انتظار قاب بندی، ادیت و کارکردهایی را داشت که عکاسی حرفه ای دارد. البته هر چه عکس ها جلوتر رفته کیفیت بالاتری کسب کرده اند.

رویدادهای مناسبتی

رویدادهایی همچون ماه مبارک رمضان و شب یلدا همراه با محتوای تعاملی مثل مسابقه عکسی سعی داشته تا ضمن درگیری مخاطب، یک چالش برای آن فراهم کند تا بتواند ارتباط بهتری با برند برقرار کند. طراحی های خوب گرافیکی مناسبتی برای ایونت هایی (Events) همچون روز پدر، عید سعید فطر و... و همچنین تهیه منوی ویژه برای رویدادها مثل سالاد ویژه شب یلدا را از دیگر مواردی می توان دانست که در این کمپین مورد توجه قرار گرفته است.

گرافیک وارد می شود

استفاده از المان های گرافیکی و طراحی هایی فلت برای آشنایی و تغییر فضای پیج در برهه ای از زمان اقدام مثبتی بوده که انجام شده است. طراحی ها سعی شده اند که رنگ سازمانی و هویت بصری را رعایت کند. علاوه بر این موشن گرافی های کوتاه و جذاب با موضوعات غذایی سعی داشته تا افراد را به خود جذب کند. طراحی گرافیکی منوی غذا، اینفوگرافی محتوای غذاها، طراحی نوشیدنی ها با فضای متفاوت و طراحی های مفهومی را از دیگر نقاط مثبت می توان دانست.

داستان آدم ها

داستان آدم هایی که در کاهوویچ کار می کنند را یکی دیگر از مزایای این کمپین می توان دانست. مشتریان با هر یک از افراد احساس خوبی دارند چراکه از زندگی آنها خبر دارند. ایجاد ارتباط صمیمی و احساسی یک رکن اساسی در فروش محسوب می شود که در این کمپین دیده شده است. هر یک از افراد معرفی شده و به عبارتی یک storytelling در این زمینه رخ داده است. نوع معرفی هم مناسب است چراکه علایق، سلیقه ها و چیزهایی اعلام شده اند که مخاطبان بیشتر به دنبال آنها هستند.

لحن صمیمانه

شاید بتوان در یک کلمه این کمپین را معرفی کرد؛ صمیمیت. لحن و به عبارتی tone of voice مناسب که در کپشن ها وجود دارد، با آنچه در فضای اینستاگرام رایج هست، همخوانی دارد. از سوی دیگر بعد از معرفی افراد، خواندن کپشن به صورتی کاملا متفاوت اتفاق می افتد. به صورتی که انگار ما داریم از زبان یکی از افرادی که در کاهوویچ کار می کند، کپشن ها را می خوانیم.

گیمیفیکیشن و اینفلوئنسر مارکتینگ

یکی از کارهایی که در این کمپین اتفاق افتاد و شاید بتوان یکی از بهترین کارهایی بود که طراحی شد، استفاده از اینفلوئنسرها در بستر گیمیفیکیشن بود. اینفلوئنسرها با حضور در کاهووویچ و انتخاب سالاد خود توانستند در معرفی محصولات کاهوویچ خوب ظاهر شوند. پس از آن برنامه ای طراحی شد که افراد با سفارش سالاد اینفلوئنسر بتوانند سالادی که آنها انتخاب کرده اند را با درصدی از تخفیف خریداری کنند. این ترکیب یکی از بهترین کارهایی بوده که می تواند یک کمپین رخ دهد.

هر آنچه بخواهید هست

در کمپین کاهوویچ سعی شده تا از تکنیک های مختلفی استفاده شود از حالت تعاملی با مخاطبان گرفته تا گیمیفیکیشن و در استوری ها سعی شده تا ارائه خوبی از غذاها انجام بگیرد. کاهوویچ را می توان کمپینی موفق دانست که کسب و کار آن نیز به خوبی توانسته رونق بگیرد و خود را توسعه دهد. ضعف هایی که در عکس و فیلم ها در ابتدا وجود داشته سعی شده در ادامه برطرف شود و احتمالا باید شاهد اتفاقات جدیدتری برای این کمپین باشیم.

کد خبر 382750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.