پایش فشارخون بیش از ۹۸ هزار نفر در فلاورجان

رییس شبکه بهداشت و درمان فلاورجان گفت: ۹۸ هزار و ۵۵۰ نفر از مردم این شهرستان در طرح ملی پایش فشارخون شرکت کردند.

محمدعلی بهرامی‌کیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اجرای طرح ملی پایش فشارخون در این شهرستان، اظهار کرد: جمعیت بالای ۳۰ سال فلاورجان برای شرکت در این طرح ۷۲ هزار نفر بودند، اما مشارکت گسترده شهروندان سبب شد شمار شرکت‌کنندگان در این طرح به ۹۸ هزار و ۵۵۰ نفر برسد.

وی با بیان اینکه اطلاعات ۷۵ هزار و ۲۸۶ نفر از شهروندان فلاورجانی شرکت‌کننده در طرح ملی پایش فشارخون در سامانه "سیب" ثبت شد، عنوان کرد: این شهرستان از این نظر رتبه نخست استان اصفهان را به دست آورد.

رییس شبکه بهداشت و درمان فلاورجان با بیان اینکه ۹۳ درصد از روستاییان این شهرستان در این شرکت کردند، خاطرنشان کرد: در مدت اجرای طرح دوره‌های با آموزشی با موضوعاتی مانند آشنایی با بیماری فشارخون بالا، اصلاح الگوی تغذیه و آشنایی با سبک زندگی سالم برگزار شد.

بهرامی‌کیا از وقوع ۸۹۲ حادثه رانندگی در این شهرستان در سه ماه نخست امسال خبر داد و افزود: از این تعداد ۵۵۳ حادثه درون‌شهری و ۳۳۹ حادثه برون‌شهری بوده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تا پایان خردادماه ۳۸۳ نفر از راکبان موتورسیکلت دچار حادثه شده‌اند، یادآور شد: در این مدت دو حادثه ویژه در شهرستان اتفاق افتاده است و ۱۱ نفر از سرنشینان وسایل نقلیه در تصادفات جان خود را از دست داده‌اند.

رییس شبکه بهداشت و درمان فلاورجان با اشاره به فعالیت پنج پایگاه اورژانس ۱۱۵ در این شهرستان، اظهار کرد: میانگین مدت زمان رسیدن عوامل اورژانس به محل وقوع حوادث ۹ دقیقه و هشت دهم ثانیه است.

کد خبر 382745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.