آتش در استان‌های غربی/قتل مرد ۴۸ ساله در مریوان

در بسته خبری امروز از حریق در عرصه‌های ملی چهارمحال و بختیاری تا آتش‌سوزی در کوه‌های دالاهو و کشف جسد مرد ۴۸ ساله در مریوان را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای غربی کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهمترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

توزیع بیش از ۴۰ هزار حلقه لاستیک در چهارمحال و بختیاری

چهارمحال و بختیاری: محمدکاظم منزوی، ​سرپرست سازمان صمت چهارمحال و بختیاری گفت: از تیرماه سال ۹۷ تاکنون ۳۰ هزار و ۶۹۰ حلقه لاستیک وارداتی و ۱۰ هزار و ۶۷ حلقه لاستیک داخلی بین کامیون‌داران استان توزیع شده است.

۴۳ هکتار از عرصه‌های ملی چهارمحال و بختیاری طعمه حریق شده است

چهارمحال و بختیاری: علی محمدی‌مقدم، مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سال در مجموع ۴۳ هکتار از اراضی جنگلی و مرتعی در استان به‌صورت سطحی دچار حریق شده است.

کاهش ۳۵ درصدی خرید گندم در چهارمحال و بختیاری

چهارمحال و بختیاری: کیقباد قنبری، ​مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال نسبت به سال گذشته در همین مدت ۳۷ درصد کاهش خرید گندم را در استان شاهد هستیم.

******************************************************************************************************************************

جسد یک مرد ۴۸ ساله درمریوان کشف شد

کردستان: عبدالله فاتحی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کردستان از کشف جسد مردی حدودا ۴۸ ساله در حوالی یکی از روستاهای مریوان به قتل رسیده بود، خبر داد.

افزایش دو درصدی جمعیت دانش‌آموزان در کردستان

کردستان: نظام مرادی، معاون توسعه مدیریت و پشتیانی آموزش و پرورش کردستان از افزایش دو درصدی جمعیت دانش‌آموزی کردستان نسبت به سال گذشته خبر داد.

صدور مجوز ایجاد ۷ واحد فرآوری محصولات باغی در کردستان

کردستان: امید سلیمی، مدیر امور صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: مجوز هفت طرح در زمینه فرآوری محصولات باغی در کردستان صادر کردیم و در آینده نزدیک این واحدها وارد عرصه فرآوری می‌شوند.

*******************************************************************************************************************************

اختصاص ۳۲۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار سیل به کرمانشاه

کرمانشاه: جلیل بالایی، ​مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: در مجموع ۳۲۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و تسهیلات برای جبران خسارت ناشی از سیل به استان کرمانشاه اختصاص داده شده است.

۱۰۰ میلیارد ریال برای زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی کرمانشاه هزینه شده است

کرمانشاه: بیژن کردستانی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه از هزینه کرد ۱۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی این استان از محل اعتبارات سال ۹۷ خبر داد.

آتش‌سوزی باز به جان کوه‌های دالاهو افتاد

کرمانشاه: حدود بیست هکتار از مراتع و دو هکتار از زمین‌های کشاورزی روستائیان منطقه در آتش‌سوزی کوه‌های دالاهو، طعمه حریق شد.

******************************************************************************************************************************

خبر خوش بهزیستی برای هزار و ۵۰۰ معلول کهگیلویه و بویراحمدی

کهگیلویه و بویراحمد:  آیت افشارمهر​، مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در استان هزار و ۵۱۴ معلول سرپرست خانوار داریم که از این پس همه اعضای خانواده آن‌ها مورد حمایت بهزیستی قرار می‌گیرند و برای کل کشور به همین منظور ۸۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که مبالغ خوبی هم به استان تخصیص داده می‌شود.

مصدومیت نیروی منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد حین مهار آتش‌سوزی

کهگیلویه و بویراحمد:  غلام‌حسین حکمتیان‌اصل، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: نیروی یگان حفاظت منابع طبیعی در حین مهار آتش کوه گردوه دچار مصدومیت شد.

توزیع بیش از ۶۶۵ هزار لیتر سوخت میان کشاورزان گچسارانی

کهگیلویه و بویراحمد: سیدعبدالوهاب پورالحسینی، ​مدیر جهاد کشاورزی گچساران گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۶۶۵هزارلیتر برای برداشت محصولات تابستانه، مبارزه با آفت ملخ و صنایع تبدیلی توزیع شده است.

*******************************************************************************************************************************

دمای هوا در لرستان افزایش می‌یابد

لرستان: جعفر نعمتی، مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: طی روزهای آینده دمای استان یک تا دو درجه سانتیگراد افزایش پیدا می‌کند.

رشد ۲۰ درصدی خرید گندم در لرستان

لرستان: حجت‌الله بیرانوند، سرپرست شرکت غله لرستان گفت: از آغاز فصل برداشت تا به امروز بیش از ۹۱ هزار تن گندم از کشاورزان لرستانی خریداری شده که عمده این محصول متعلق به مناطق جنوبی استان است.

شناسایی ۳ هزار انشعاب غیرمجاز آب شهری در لرستان

لرستان: حمیدرضا کرموند، مدیر عامل شرکت آبفا لرستان گفت: در سه ماهه اول سال جاری حدود سه هزار انشعاب غیر مجاز آب در شهرهای استان شناسایی شد.

*****************************************************************************************************************************

۱۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی نهاوند زیر پوشش آبیاری نوین

همدان: حسین خردمند، مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: از ابتدای اجرای طرح آبیاری تحت فشار در نهاوند بیش از ۱۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان زیر کشت سامانه های آبیاری نوین قرار گرفته است .

احداث ۳۰ واحد توسط بنیاد مسکن برای مددجویان نهاوند

همدان: علی‌محمد محمدی، رییس اداره بهزیستی شهرستان نهاوند گفت: طی یک تفاهمنامه قرار است بنیاد مسکن ۳۰ واحد مسکونی را برای مددجویان نهاوند احداث و تحویل دهد.

کشف ۷۵ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در همدان

همدان: فرامرز به‌گذر، جانشین انتظامی استان همدان از کشف ۷۵ دستگاه استخراج ارز دیجیتال به ارزش ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این استان خبر داد.

******************************************************************************************************************************

آتش‌سوزی جنگل‌های بخش «چوار» ایلام مهار شد

ایلام: رضا احمدی، مدیرکل منابع طبیعی استان ایلام، از مهار کامل آتش‌سوزی در جنگل‌های بخش «چوار» خبر داد.

شناسایی ۷۴ کودک کار در ایلام

ایلام: زهرا همتی، مدیرکل بهزیستی استان ایلام از شناسایی و ساماندهی ۷۴ کودک کار در شهر ایلام خبر داد.

کوه «انارک» در آتش سوخت 

ایلام: غلامرضا فتحی، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی ایلام گفت: روز گذشته آتش‌سوزی در منطقه انارک مهار شد که امروز متاسفانه وزش باد سبب شعله‌ور شدن مجدد این آتش‌سوزی شد.

******************************************************************************************************************************

انجام ۵۲۹ عملیات توسط آتش‌نشانی زنجان

زنجان: حسن غفاری، مدیر روابط سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان از انجام ۵۲۹ عملیات توسط آتش‌نشانی زنجان خبر داد و گفت: اطفای حریق علف هرز، زنده‌گیری مار، رهاسازی و تصادف بیشترین عملیات‌های انجام شده توسط آتش‌نشانان زنجانی است.

احداث پل معلق در زنجان

زنجان: مسعود مرادخانی، رییس کمیسیون اقتصاد مقاومتی و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر زنجان گفت: احداث پل معلق در سایت تفریحی و گردشگری گاوازنگ از طرح‌های مهم جذب سرمایه‌گذار در شهر زنجان است که با اجرای آن می‌توان به رونق اقتصاد شهری کمک کرد.

پرداخت کرایه تشویقی به گندم‌کاران زنجانی

زنجان: محمد ایزدی، مدیرعامل شرکت غله استان زنجان گفت: به ازای هر کیلوگرم گندم در سیلوهای ملکی ۲۰۰ ریال و در سیلوهای استاندارد نیز ۱۵۰ ریال به عنوان هزینه حمل به کشاورز پرداخت می‌شود.

کد خبر 382726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.