موفقیت رینگ حفاظتی اصفهان در گرو اجرای کامل است

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تنها یک بخش از رینگ چهارم ترافیکی در شهر اصفهان قرار دارد و موفقیت کامل این طرح در گرو اجرای کامل آن است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شیرین طغیانی ظهر امروز (سه شنبه) در جمع خبرنگاران در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی اصفهان اظهار کرد: حدود 46 کیلومتر از 76 کیلومتر رینگ حفاظتی در شهر اصفهان و بخش دیگر آن در شهرهای اطراف مثل خمینی‌شهر، دولت آباد ، درچه، شهر ابریشم و چند شهر دیگر قرار دارد و امیدوار هستیم استاندار اصفهان بتواند شهرهای دیگر را برای همکاری جهت اجرای این طرح مجاب کند.

وی افزود: باتوجه به اینکه بخش اعظم این پروژه در شهر اصفهان قرار دارد توقع این است که بتواند مشکلات ترافیکی را در شهر کاهش دهد.

رئیس کمیسیون شهرسازی در پاسخ به این پرسش که شهرداری های شهرهای کوچک و اقماری اصفهان که در حلقه ترافیکی قرار دارند، توان مالی لازم جهت حمایت از این طرح عظیم را ندارد و چه راهکاری باید برای حل این مشکل اتخاذ کرد، گفت: شهرداری اصفهان باید از ظرفیت های خود در استانداری استفاده کند و در مورد شهرهای مذکور باید از منابع مشخص جهت اجرای این پروژه تامین شوند چرا که ممکن است توان مالی اجرای رینگ را نداشته باشند و یا این مسئله برایشان در اولویت نباشد. اما تصور این است که شروع باقدرت این پروژه در شهر اصفهان شهر های تحت تاثیر را به فکر می­اندازد که برای توسعه خود از این پروژه حمایت کنند.

طغیانی تصریح کرد: در شرایطی که منابع مالی شهرداری اصفهان اندک است، حرکت به سمت پروژه این چنینی که شاید در دوره کوتاه مدت افتتاح نشود و اثرات آن بلند مدت است، یک حرکت رو به جلو و بدون رعایت مبانی محافظه کارانه است. چرا که می­شد هزینه این پروژه را در پروژه‌های خرد سطح شهر پخش کرد و به طور مرتب شاهد اجرای پروژه های کوچک و زود بازده اما کم ثمر باشیم. البته این به معنای غفلت از سطح شهر نیست، اما حرکت به سمت پروژه رینگ چهارم، حرکتی با در نظر گرفتن منافع بلند مدت و پایدار است.

وی در پاسخ به این سئوال که چقدر این احتمال وجود دارد که رینگ حفاظتی به توسعه افقی شهر منجر شود گفت: همان طور که از اسم رینگ حفاظتی مشخص است، هدف آن جلوگیری از توسعه افقی شهر است. برخورد با اینکه عده­ای بخواهند در اطراف رینگ حفاظتی ساخت و ساز مسکونی و تجاری انجام دهند، وظیفه مدیریت شهری است که قاطع باشد و جلوی این کار را بگیرد. اما با رویکردی من در شهر اصفهان ­می­بینم، بعید می­­دانم چنین مسئله­ای رخ بدهد.

کد خبر 382665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.