۲۳۴ مرکز مشاوره عمومی و تخصصی در اصفهان فعال است

کارشناس پیشگیری بهزیستی استان اصفهان گفت: ۱۴۰مرکز مشاوره عمومی و ۹۴ مرکز مشاوره تخصصی درسطح استان مشغول به ارائه خدمات هستند که درکنار این مراکز خط تلفنی ۱۴۸۰ هم آماده مشاوره رایگان برای افراد جامعه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی اکبر ابراهیمی پیش از ظهر امروز (سه شنبه) در نشست خبری به مناسبت هفته مناسبت بهزیستی با اشاره به وجود دو هدف عمده توانمندسازی و بازتوانی در معاونت پیشگیری، اظهار کرد: مهم‌ترین فعالیت معاونت پیشگیری مشاوره ژنتیک به منظور جلوگیری از تولد فرزندان معلول است.

وی با اشاره به حمایت بهزیستی از آزمایشات ژنتیک مددجویان تحت پوشش خود افزود: در سال ۹۷ بیش از سه هزار و ۶۰۰ مشاوره ژنتیک برای مددجویان تحت پوشش انجام شده که تعداد این مشاوره و آزمایشات در سه ماهه اول سال ۹۸ بیش از ۳۸۹ مورد بوده است.

کارشناس پیشگیری بهزیستی استان اصفهان با اشاره به وجود ۴۴ گروه همیار سلامت دراستان اصفهان گفت: این گروه‌های همیار در جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق، خودکشی، اعتیاد و غیره فعالیت می‌کنند.

وی در خصوص خدمات حوزه اعتیاد این معاونت گفت: در سال گذشته ۴۷هزار نفر در حوزه اعتیاد شامل درمان یا کاهش آسیب خدمات لازم را از بهزیستی دریافت کردند همچنین به منظور آگاه‌سازی و کاهش اعتیاد در ۹۰ محله شهری و روستایی برنامه‌هایی در خصوص شناسایی و کمک به کاهش آسیب‌های اعتیاد اجراشد.

ابراهیمی با تأکید بر اجرای برنامه آگاه سازی اعتیاد در ۲۶۵ مهدکودک استان گفت: ۵۹ مرکز سرپایی به صورت خود معرف در درمان اعتیاد خدمات لازم را ارائه می‌دهند همچنین ۷۹ مرکز بهبود و بازتوانی تحت عنوان کمپ در استان فعالیت دارند که مراکز کاهش آسیب مختص معتادانی است که علاقمند به ترک نیستند اما لازم است آسیب‌های آنها به افراد جامعه کاهش یابد.

وی با اشاره به وجود مراکز موبایل سنتر در اصفهان گفت: این مراکز به معتادان حاشیه شهر خدماتی شامل کاهش آسیب‌ها، غذا و امکانات بهداشتی ارائه می‌دهند تا از سطح آسیب‌های آنها از موضوع اعتیاد کاسته شود.

کارشناس پیشگیری بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه مراکز توانمندسازی زنان معتاد زمینه بهبود و اشتغال آنان را فراهم می‌کند، افزود: این مراکز برای افرادی است که خانواده موثری برای بازگشت ندارند که می‌توانند به مدت یکسال در این مراکز روند بهبودی و مهارت‌آموزی اشتغال خود را طی کنند.

وی با اشاره به اینکه معتادان متجاهر به مراکز ماده ۱۶ ارجاع داده می‌شوند، گفت: این مراکز برای افرادی که داوطلب ترک اعتیاد نیستند و پلیس یا مراجع قضایی آنها را با عنوان متجاهر به این مراکز ارجاع می‌دهد درنظر گرفته شده که این افراد می‌توانند از خدمات سه ماهه این مراکز استفاده کنند.  

ابراهیمی در خصوص تعداد مراکز مشاوره و خدمات روانشناسی در استان گفت: ۱۴۰مرکز مشاوره عمومی و ۹۴ مرکز مشاوره تخصصی درسطح استان مشغول به ارائه خدمات هستند که درکنار این مراکز خط تلفنی ۱۴۸۰ هم آماده مشاوره رایگان برای افراد جامعه است.

کد خبر 382652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.