رینگ چهارم ترافیکی پروژه‌ای در حد مترو است

رئیس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: به جرات می‌توان گفت ابعاد و تاثیر پروژه حلقه چهارم ترافیکی در شهر اصفهان با پروژه مترو قابل مقایسه است.

امیراحمد زندآور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهر اصفهان در سال‌های گذشته توسعه افقی و عمودی داشته و به دنبال آن با افزایش جمعیت و نیازهای مردم با ترددهای بیش از اندازه رو به رو بوده‌ایم تا حدی که روزانه بالغ بر یک میلیون اتومبیل در سطح شهر تردد می­‌کنند.

وی  اضافه کرد: رینگ چهارم شهر اصفهان معضل بزرگ تصادفات و تلفات جانی ناشی از آن که متاثر از حمل و نقل ناوگان عمومی سنگین در سطح شهر است را به طور قابل توجه­ی کاهش می­‌دهد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل، ترافیک و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص نقش رینگ چهارم ترافیکی در کاهش آلودگی‌های زیست محیطی نیز تصریح کرد: تردد حمل و نقل سنگین و خودروهای گازوئیلی نقش موثری در آلودگی هوا به ویژه در فصول سرد سال ایفا می­‌کند که امیدواریم با احداث این حلقه ترافیکی این مسئله کاهش قابل توجهی داشته باشد.

وی با اشاره به نقش اقتصادی رینگ چهارم ترافیکی در شهر اصفهان تصریح کرد: قطعاً با کاهش فاصله دسترسی برای خودروهای سنگین، ارزش افزوده قابل توجهی برای شهرهای حاشیه اصفهان مانند درچه، دولت­‌آباد، فلاورجان و شهر ابریشم که حاشیه رینگ چهارم هستند، به وجود می‌آید.

وی ادامه داد: البته زمان برای انجام پروژه‌ها حیاتی است و اگر در هنگام حلقه سوم ترافیکی به فکر حلقه چهارم بودیم، امروز می­‌توانستیم از آن بهره‌برداری کنیم.

رئیس کمیسیون حمل و نقل، ترافیک و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان در مورد شرایط اقتصادی پروژه اظهار کرد: در هیئت مدیره سازمان عمران شهرداری مسائل مالی این پروژه را حل کردیم. به این معنا که هر مصوبه‌ای جهت پیشرفت پروژه لازم بود، تایید کرده و حتی اجازه اخذ ۳۰ میلیارد تومان وام به سازمان عمران دادیم، از شهرداری مرکزی درخواست تجهیزات مورد نیاز برای پروژه داشتیم و امیدوار هستیم سر موعد بتوانیم این پروژه را تحویل بدهیم.

کد خبر 382639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.