۲۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷
گردشگری زیربنای توسعه شهر

یک کارشناس برنامه ریزی شهری گفت: ایجاد زیرساخت‌های لازم برای توسعه گردشگری منافع اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی فراوانی برای توسعه شهرها دارد، لازمه توسعه شهر بر مبنای گردشگری فراهم‌آوردن زیرساخت‌های مناسب است.

مهدی ابراهیمی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: گردشگری زیرساخت مناسبی برای توسعه شهرها از جمله شهر تاریخی اصفهان فراهم می‌کند زیرا شهر اصفهان علاوه بر داشتن جاذبه‌های تاریخی زیبایی‌های طبیعی مثل رودخانه زاینده رود، کوه صفه و بیشه‌های اطراف شهر را دارد.

وی افزود: بیابان‌ها و کوهستان‌های زیادی در نزدیکی شهر و در غرب استان اصفهان قرار دارد که مجموع این‌ها قابلیت‌های بالای استان اصفهان را در زمینه گردشگری نشان می‌دهد.

این کارشناس برنامه‌ریزی شهری خاطر نشان کرد: گردشگری مزیت‌های بالایی در توسعه شهرها و فضاهای جغرافیایی دارد زیرا توسعه بر مبنای گردشگری یک توسعه پاک و تمیز است و آلودگی چندانی برای محیط زیست ایجاد نمی‌کند این در حالی است که ایجاد صنایع و توسعه شهرها بر مبنای صنعت موجب استفاده از منابع طبیعی، تخریب محیط زیست شهری و آلودگی هوا و خاک می‌شود.

ابراهیمی با اشاره به ضرورت فراهم آورن بسترهای لازم برای توسعه شهر بر مبنای‌ گردشگری تصریح کرد: با توجه به مزیت‌های گردشگری برای شهرها، این صنعت می‌تواند زیربنای توسعه یک شهر قرار بگیرد، اما باید بسترهای لازم برای توسعه آن فراهم شود.

وی ادامه داد: انجام تبلیغات متناسب در فضاهای فیزیکی و فضای مجازی به منظور شناساندن قابلیت‌های شهر، همچنین ایجاد زیرساخت‌های متناسب در زمینه اقامت، پذیرایی، رفت و آمد، مترجم و راهنمای تور زمینه را برای توسعه شهر در حوزه گردشگری فراهم می‌کند و منافع اقتصادی حاصل از اقامت، رفت و آمد، بازدید، خرید سوغات یا هر نوع خرید دیگری عاید نظام اقتصادی شهر می‌شود.

این استادیار دانشگاه با اشاره به مزایای فرهنگی ورود گردشگر و نقش آن در توسعه شهر گفت: رفت وآمد گردشگران به شهر تاثیر به‌سزایی بر فرهنگ ساکنان آن دارد، با توجه به اینکه بیشتر گردشگران وارد شده به شهر اصفهان گردشگران فرهنگی و تحصیل‌کرده هستند تعامل آنان با مردم موجب افزایش آگاهی‌های آنان می‌شود.

ابراهیمی تاکید کرد: گردشگران خارجی به عنوان یک مهمان وارد شهر می‌شوند بنابراین ایجاد فضاهای شهری مناسب، پاکی و تمیزی این فضاها و تهیه غذاهای با کیفیت موجب ارائه چهره زیبایی از شهر به گردشگرانی می‌شود که از بیرون مرزهای کشور به شهر می‌آیند، رعایت مواردی از این دست زمینه را برای توسعه شهر مقصد فراهم و منافع اقتصادی و اجتماعی خوبی عاید شهر می‌کند.

کد خبر 382598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.