"ابَر بالکن شهری" در نیویورک+عکس

شگفت‌انگیزترین جاذبه گردشگری شهر نیویورک در هادسن‌یاردز، محله‌ای در غرب منطقه میدتاون منهتن و مجاور رودخانه هادسن با هزینه ۳۵ میلیارد دلار ساخته شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، Vessel که لقب "مینی‌سیتی منهتن" را از آن خود کرده است، به عنوان سازه‌ای عمومی با امکانات کامل زندگی روزمره و همچنین یک مرکز گردشگری مورد استفاده عموم مردم قرار گرفته است. این برج ساختاری شبیه به کندوی عسل دارد که ساخت آن در سال آوریل ۲۰۱۷ آغاز شد و در مارس ۲۰۱۹ به بهره‌برداری رسید.

بازدیدکنندگان مینی‌سیتی منهتن باید تعداد دو هزار و ۵۰۰ پله را طی کنند تا به بالای این برج کندو مانند برسند تا بتوانند از تمام فضاها و مکان‌های مسکونی و تجاری زیبا و مجلل، اما گرانقیمت Vessel دیدن کنند.

در غیر اینصورت، برای رسیدن به بالاترین طبقه برج، بدون بازدید ازجاذبه‌های گردشگری طبقات میانی و تنها برای تماشای فضای داخلی سازه یا چشم‌اندازهای زیبای اطراف، می‌توان از آسانسور استفاده کرد. در این برج حدود ۱۰۰ فروشگاه و رستوران نیز وجود دارد که بر جذابیت مینی سیتی منهتن افزوده است.

برج Vessel، که توسط توماس هیثرویک طراحی شد، با ارتفاع ۱۵۰ فوت، یعنی چیزی حدود ۴۶ متر، دارای تعداد ۱۵۴ راه‌پله در فضای باز است که این راه‌پله‌ها همچون یک مسیر بسته، دایره‌وار به هم متصل شده است و به هیچ جایی راه ندارد. عکاسان و افراد علاقمند می‌توانند از پاگردهای بزرگ بین این راه‌پله‌ها، که از فولاد برنزه و بتن ساخته شده است، برای عکسبرداری از مناظر زیبای اطراف مینی سیتی منهتن بهره ببرند.

برج Vessel در محور مهم بین پارک طولی نیویورک و ایستگاه مترو جدید NO۷ قرار گرفته است. توماس هیثرویک پس از نامگذاری این سازه به Vessel فورا خواستار تغییر این نام شد ولی تا کنون اسم جدیدی برای آن انتخاب نشده است.  

شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان به همراه شرکت مادر خود "رسانه وارنر"، شرکت رسانه‌های گروهی آمریکایی و چندملیتی، که دفتر مرکزی آن در ساختمان تایم وارنر سنتر، در شهر نیویورک قرار داشت، و همچنین کمپانی لورئال ایالات متحده در محله هادسن یاردز سکونت گزیده‌اند. مسئولان این محله را به عنوان "مرکز فرهنگی غرب منهتن" معرفی کرده اند که در همان ابتدای کار میزبان بسیاری از کمپانی‌های بزرگ ایالات متحده و سراسر جهان، نظیر شرکت فرانسوی تولید کننده کالاهای لوکس "دیور"، "فندی"، شرکت ایتالیایی فعال در زمینه طراحی و تولید لباس و کالاهای لوکس، "نیمان مارکوس" از شرکت‌های بزرگ آمریکایی، شرکت "یونیکلو"، طراح لباس و تولید کننده ژاپنی و "بنانا رپابلیک"، شرکت خرده‌فروشی پوشاک آمریکایی شد.

منطقه اطراف رودخانه هادسن‌یاردز حدود ۱۱.۳ هکتار مساحت دارد که تنها نیمی از آن را فضاهایی نظیر بلندترین عرشه نظارت در نیم‌کره غربی روی یک ساختمان ۱۰۰ طبقه و ساختمان Shed، تشکیل داده است و بقیه فضاها به صورت تکمیل نشده باقی مانده است.

کد خبر 382587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.