به گزارش خبرنگار ایمنا محمد شادمند صبح امروز -یکشنبه ۲۳ تیرماه- درنشست خبری با موضوع راهکارهای بازاریابی، برندینگ و صادرات صنعت دکوراسیون داخلی ساختمان، اظهار کرد: تا زمان اجرایی شدن برخی از قوانین و صدور دستورالعمل اجرایی آن ها قوانین جدیدی وضع می شود که قوانین قبلی را نقض می کند؛ مثل قوانین گمرکی که وقتی دستورالعملی از وزارتخانه صادر می شود در گمرک توجهی به آنها نمی شود.
وی با بیان اینکه مشکلات صنعت چوب فراوان است، افزود: از سوی دیگر با توجه به اینکه قوانین نظام صنفی، اصناف را با چالشهای زیادی روبهرو کرده است، رسانهها باید با اطلاع رسانی مشکلات، گامی در جهت رفع آنها بردارند تا چرخش مالی و اقتصادی خوبی صورت گیرد.
رییس اتحادیه مصنوعات چوبی شهر اصفهان تصریح کرد: اگر فرهنگسازی لازم برای مصرف تولیدات داخلی از طریق رسانه ها انجام شود، کمتر صنعتگری دچار مشکل می شود.
شادمند گفت: باتوجه به اینکه در شهر اصفهان کالاهای مشابه محصولات وارداتی اما باکیفیت بالاتر تولید می شود، باید دولت تاحد امکان از صنعتگران حمایت کند تا بتوانند ماشین آلات به روز را خریداری و محصولات باکیفیت تری تولید کنند.
نمایشگاه باید محلی برای عرضه محصولات نوآورانه باشد
رییس اتحادیه فرش ماشینی، دکوراسیون داخلی و تزئینات اصفهان گفت: نمایشگاه محلی برای فروش اجناس نیست بلکه باید محلی برای عرضه محصولات نوآورانه باشد.
جواد قوه عود نیز در این نشست اظهار کرد: درحالیکه نمایشگاه ها محلی برای جلوه دادن اجناس صنعتی یا کشاورزی است، دربرخی موارد مشاهده می کنیم که به دلیل بالابودن هزینه های جانبی حضور شرکت کنندگان، به محلی برای فروش محصولات تبدیل می شود.
وی افزود: متأسفانه در حال حاضر نوآوری چندانی توسط شرکت کنندگان در نمایشگاه های مختلف مشاهده نمی شود زیرا هدف مهم آنها فروش محصولات است.
رییس اتحادیه فرش ماشینی، دکوراسیون داخلی و تزئینات اصفهان با تأکید بر اینکه نمایشگاه باید به صورت تخصصی برگزار شود، افزود: افرادی که برای بازدید از نمایشگاه مراجعه می کنند انتظار دیدن اجناس جدید و نوآورانه را دارند و این درحالی است که نمایشگاه ها اهداف دیگری را دنبال می کنند.
نظر شما