بهداشت و شرع در آرامستان‌های محلی رعایت نمی‌شود

مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان گفت: بنا بر مصوبه شورای وقایع چهارگانه از این پس غسل همه اموات شهر اصفهان باید در آرامستان باغ رضوان انجام ‌شود، در این راستا ساخت غسالخانه‌ای در غرب شهر اصفهان در دستور کار است.

احمد رضا مرادی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه ساماندهی آرامستان‌های محلی و بقاع متبرکه در شورای وقایع چهارگانه مطرح و پیگیری شد که مصوباتی در زمینه ساماندهی آرامستان‌ها داشته است، اظهار کرد: در راستای اجرای مصوبات مقرر، از این پس امکان غسل اموات در آرامستان های محلی وجود ندارد و خانواده متوفی موظف هستند میت خود را به آرامستان‌ باغ رضوان انتقال دهند تا مراحل غسل انجام شود.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان با بیان اینکه مسائل بهداشتی و شرعی در آرامستان‌های محلی رعایت نمی‌شود، خاطرنشان کرد: نهادی بر نحوه غسل اموات در آرامستان‌های محلی نظارت ندارد.

مرادی با اشاره به ضرورت دریافت مجوز برای دفن اموات در آرامستان‌های محلی، تصریح کرد: بر طبق مصوبات شورای وقایع چهارگانه در خصوص ساماندهی آرامستان‌ها، غسل اموات باید به صورت متمرکز و در آرمستان باغ رضوان انجام شود و بقاع متبرکه و آرامستان‌های محلی به شرطی اجازه دفن متوفی را دارند که میت به آرامستان باغ رضوان منتقل و در آنجا غسل داده شود.

وی گفت: احداث غسالخانه‌ای در غرب اصفهان و در محله رهنان در جهت ساماندهی آرامستان‌های محلی در دستور کار است، در تلاش هستیم این غسالخانه ظرفیت پوشش غسل اموات برای غرب و شمال شهر اصفهان را داشته باشد تا خانواده متوفیان این نواحی از شهر برای غسل اموات مجبور به انتقال میت به آرامستان باغ رضوان نباشند و خدمات مورد نیاز را در محلی نزدیک‌تر دریافت کنند.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری با اشاره به مصوبه شورای وقایع چهارگانه مبنی بر احداث غسالخانه غرب اصفهان، افزود: این غسالخانه با تعیین عرصه مورد نیاز برای ساخت و پس از انجام مراحل طراحی، در اولین فرصت احداث می‌شود اما جلوگیری از دفن اموات در آرامستان‌های محلی به دلیل تبعات اجتماعی هنوز با موانعی روبه رو است.

مرادی ادامه داد: برخی ساکنان شهرها بنا بر باورهای خود اصرار به دفن متوفی در محلات دارند، چگونگی دفن اموات در یک آرامستان و به صورت متمرکز در شورای وقایع چهار گانه در حال بررسی و مطالعه است، اما هنوز مصوبه‌ای در این خصوص تصویب نشده است.

وی تصریح کرد: شورای وقایع چهارگانه به ریاست فرماندار اصفهان و با حضور دستگاه‌های مرتبط مثل ثبت احوال، پزشکی قانونی، سازمان آرامستان‌ها،  نیروی انتظامی، تشخیص هویت، جهاد کشاورزی، اورژانس و سایر دستگاه‌های مرتبط برگزار می‌شود.

کد خبر 382356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.