انجام ۷۲۰ میلیارد ریال آزادسازی در پروژه میدان امام علی(ع)

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان گفت: از ابتدای سال گذشته تا پایان خرداد ماه سال‌جاری میزان آزادسازی طرح میدان امام علی(ع) به مساحت یک هزار و ۶۲۲ مترمربع و هزینه۷۲۰ میلیارد ریال انجام شده است.

حسین کارگر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به قرار گیری منطقه سه در هسته مرکزی شهر و موقعیت ویژه تجاری، پتانسیل سرمایه‌گذاری پروژههای بزرگ شهری همچنین پروژه‌های فرهنگی و گردشگری در این محدوده برای سرمایه‌گذاران قابل اهمیت است.

وی افزود: با تعریف پروژه‌های مشارکت تجاری از جمله پروژه کمرزرین با احداث حدود ۴۰۰ واحد تجاری، پروژه مشارکتی ۱۸ و ۱۹ میدان امام علی(ع)، پارکینگ و مجموعه تجاری خیابان ولی عصر(عج)، نسبت به جذب سرمایه‌گذار و رونق بخشی در این محدوده اقدام کرده است.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان با بیان اینکه پروژه مشارکتی کمرزرین در حال احداث است و در صورت تکمیل آن انتقال واحدهای تجاری طلافروشی مقابل مسجد جامع خیابان علامه مجلسی انجام می‌شود، گفت: با انتقال طلافروشان، آزادسازی میدان جلوخان از گره خارج و عملیات اجرایی این پروژه آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: پروژه ۱۸و۱۹ پروژه میدان امام علی(ع) از سمت راست خروجی میدان امام علی(ع) به خیابان عبدالرزاق با مساحت حدود ۴۸۰۰ مترمربع از جمله پروژه‌های بزرگ مشارکتی منطقه سه شهرداری اصفهان محسوب شده که در مرحله نهایی عقد قرارداد با سرمایه‌گذار و حجم سرمایه‌گذاری حدود دو هزار میلیارد ریالی است.

کارگر خاطرنشان کرد: عملیات عمرانی احداث پروژه مشارکتی شیخ علیخان به منظور احداث مجموعه تجاری اداری در ضلع جنوبی خیابان هشت بهشت غربی حدفاصل تقاطع های ملک و گلزار در دست اجراست.

وی با بیان اینکه غیراز پروژه‌های بزرگ شهری با توجه به وجود بافت تاریخی و فرهنگی، منطقه سه شهرداری اصفهان تلاش کرده از پتانسیل‌های جذب سرمایه‌گذار در حوزه‌های فرهنگی و گردشگری نیز استفاده کند، افزود: در این راستا می‌توان برنامه‌ریزی جهت احیاء و مرمت حمام شاهزادهها و حمام خسروآقا جهت واگذاری به بخش خصوصی، امضاء تفاهمنامه برای بازسازی و مرمت حمام «پنج شنبه دین» و احداث مجموعه ورزشی خیابان استانداری که در حال اجرا است، اشاره کرد.    

وی تصریح کرد: از ابتدای سال گذشته تا پایان خرداد ماه ۹۸ مساحت آزادسازی گلوگاه‌ها و تعریض گذر در مسیر چهار هزار و  ۸۵۱ متر، طرحهای عمرانی ۳۸۱ متر، تعریض خیابان گلزار ۱۳۲ متر، خیابان‌سازی گذر بیت الحسین در خیابان نشاط ۴۰۰ تعریض، خیابان شریف واقفی ۵۶۲، تعریض خیابان شهید توانا یک هزار و ۹۳۹ مترمربع بوده که در مجموع با صرف هزینه‌ای افزون بر ۱۷۹ میلیارد ریال انجام شده است.

کد خبر 382229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.