فرار مالیاتی اقتصاد را فلج می‌کند

گلپایگان – امام جمعه گلپایگان گفت: ضع مالیات‌ها باید عادلانه، منصفانه و برای قشرهای کم درآمد متناسب با درآمد و کارشناسی و دقیق باشد و جلوی فرار مالیات را باید گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، حجت الاسلام محمدتقی کرامتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر گلپایگان با تبریک فرارسیدن میلاد علی بن موسی الرضا(ع)، اظهار کرد: جمهوری اسلامی یک تنه در مقابل آمریکا و قدرت‌های استکباری ایستادگی دارد و جایی که باید ورود پیدا کند محکم ایستادگی می‌کند و این یعنی عزت امت اسلامی که نشأت گرفته از ولایت فقیه است.

وی افزود: جمهوری اسلامی یک نظام مستقل و مقتدر عظیمی است که هرگز تسلیم قدرت های استکباری نخواهد شد و این افتخار به برکت امامت ولی فقیه در کشور است.

امام جمعه گلپایگان تصریح کرد: امروز اروپایی‌ها عزت و سرنوشت خود را به آمریکای‌ها گره زدند در صورتی که می‌دانند به صلاح آن‌ها نیست.

وی با بیان اینکه امام اساس و پایه اسلام پویا است و اسلام پویای ناب محمدی(ص) و قوام آن به امامت و ولایت است، افزود: مردم از برکت شجره طیبه ولایت که اصل و اساس آن را امامت تشکیل می‌دهد بهره‌مند می‌شوند و با امامت امام است که نماز، زکات و حج و جهاد و غیره کامل می‌شود.

کرامتی با اشاره به اینکه به قاصبان ولایت لعنت فرستاده شده است، تأکید کرد: قدر امامت و ولایت را فقط در مسائل فردی نباید خلاصه کرد چرا که امام چه حاکم باشد یا نباشد باید ولایت آن را قبول داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه مالیات از پایه‌های اقتصاد تمام دنیا است، گفت: گاهی نظامی بر پایه صادرات و واردات و مالیات در حوزه‌های مختلف است، تصریح کرد: کشور ایران متکی به نفت و تلاش چندانی برای ورود به اقتصادهای مختلف نکرده و اقتصاد تک محصولی است و در این امر بخشی از تلاش‌ها کافری یود وبخشی به دلیل تحریم انجام نشده است.

امام جمعه گلپایگان گفت: وضع مالیات‌ها باید عادلانه، منصفانه و برای قشرهای کم درآمد متناسب با درآمد و کارشناسی و دقیق باشد و جلوی فرار مالیات را باید گرفت.

وی ادامه داد: فرار مالیاتی اقتصاد را فلج می‌کند بنابراین باید قانونی اجرا شود تا در عمل اقتصاد پویا به سمت عدالت اجتماعی پیش رود.

کرامتی با اشاره به اینکه وظیفه تامبن اجتماعی تحت پوشش قرار دادن حوزه‌های مختلف درمانی، بیمه‌ای و کارگران است، گفت: این سازمان عام المنفعه است و به دولت وابسته نیست.

کد خبر 382193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.