واردت ۶ میلیارد دلاری ماشین آلات در سال ۹۷

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در صنعت ماشین سازی، باید نگاه نوآورانه و حرکت به سمت انقلاب چهارم صنعتی مد نظر قرار گیرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از شاتا، سعید زرندی در نشست "ماشین سازی پیشران توسعه صنعتی" اظهار کرد: یکی از اجزا انقلاب چهارم صنعتی اینترنت اشیا است که پیش بینی می شود تا سال ۲۰۲۵ بیش از ۵۰ میلیارد شی به اینترنت متصل شود اما با روند سریع که در پیش است احتمالا تا سال ۲۰۲۱ به این عدد خواهیم رسید.

وی گفت: به دلیل افزایش دستمزد ، هزینه های حمل و نقل و.. تولید کارخانه به سمت شرق گسترش یافته و در سال ۲۰۱۷ بیش از ۴۰ درصد سهم بازار ماشین سازی در آسیا بوده است.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با بان اینکه بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ واحد در صنعت ماشین سازی کشور فعال است، خاطر نشان کرد: بیش از ۱۴۰ هزار اشتغال در این صنعت ایجاد شده است و سهم ۴.۸ درصدی ارزش افزوده از کل صنایع کشور متعلق به ماشین سازی است.

زرندی افزود: در سال ۹۷ در حدود ۵۰۰ میلیون دلار صادرات ماشین آلات داشتیم و بیش از ۶ میلیارد دلار واردات ماشین آلات انجام شده است.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: میزان معافیت گمرکی ماشین آلات در سال گذشته حدود ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار بوده که کاهش نسبت به سال قبل تر کاهش یافته است.

زرندی تصریح کرد: صنعت ماشین سازی باید از فرصت ایجاد شده در سال جاری برای تعمیق ساخت داخل بهره ببرد.

کد خبر 382162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.