مو فرفریِ فراموش شده

مدافع چپ تیم فوتال رئال مادرید و تیم ملی فوتبال برزیل شرایط سختی را پشت سر می‌گذارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، وقتی حرف از فوتبال به میان می آید و زمانی که علاقه مندان در مورد این ورزش پر طرفدار صحبت می کنند، نا خودآگاه یاد اسم برزیل به عنوان پرافتخارترین تیم جهان در این رشته می افتیم. وقتی به بازیکنان بزرگی که پیراهن این تیم را تا به حال به تن کرده اند فکر می کنیم، بازیکنان بزرگی به ذهن ما می رسد.

یکی از این بازیکنان مارسلو است. مدافعی تکنیکی و خلاق با موهای فرفری که سالیان زیادی است سمت چپ خط دفاعی رئال مادرید و تیم ملی برزیل را بیمه کرده و چند فصل اخیر یکی از بهترین های جهان در پست خود بوده است.

این بازیکن مثل خیلی از برزیلی ها، فوتبالش را از کوچه پس کوچه های فوتبال خیز سرزمین قهوه آغاز کرد و پس از بازی های درخشان در تیم فلومیننزه خیلی زود در سال ۲۰۰۶ راهی کشور اسپانیا و تیم رئال مادرید شد.

لوس بلانکوس (لقب رئال مادرید) قبل از مارسلو از یک بازیکن برزیلی و افسانه ای به نام "رورتو کارلوس" بهره می برد که خیلی از فوتبالی ها عاشق سبک بازی اش بودند.مارسلوی جوان برای بازی در رئال کهکشانی کار سختی پیش رو داشت و فشار زیادی را روی خود حس می کرد اما هر چه زمان جلوتر رفت این بازیکن خودش را با شرایط سخت موجود وفق داد و رفته رفته در ترکیب اصلی رئال به بازی گرفته شد.

درخشش این بازیکن در ترکیب سفید پوشان باعث شد تا هواداران رئال و سلسائو به داشتن یک "روبرتو کارلوس" دیگر در سمت چپ خط دفاعی خود امیدوار شوند.این بازیکن به قدری درخشید که تقریبا می توان گفت در سمت چپ هر دو تیم بی رقب ماند و سال های زیادی است در این پست بازی می کند.

مارسلو با رئال انواع و اقسام جام ها را فتح کرده است، از لیگ های داخلی اسپانیا گرفته تا لیگ قهرمانان اروپا و جام باشگاه های جهان. این بازیکن برزیلی از سال ۲۰۰۶ تا کنون ۳۴۳ بازی در ترکیب لوس بلانکوس انجام داده و لحظات تلخ و شیرین زیادی را در این تیم تجربه کرده است.

اما اگر نگوییم بدترین یکی از کم فروغ‌ترین فصل های حضور این بازیکن در رئال فصل گذشته بود جایی که مارسلو از لحاظ فردی و تیمی فصل فاجعه باری را سپری کرد.مارسلو فصل قبل از شرایط آرمانی چند سال اخیرش به طرز عجیبی فاصله داشت آنقدر که زیر نظر مربیان تیم رئال نیمکت نشین شد. از ژولن لوپتگی گرفته تا سانتیاگو سولاری و حتی زیدان فرانسوی که خیلی به این مدافع خوش طبع اعتقاد داشت.

البته جدا از ناکامی شخصی، نتیجه ضعیف تیمی با رئال و حذف از سه جام معتبر باعث شد تا این مرد مو فرفری بیش از بیش کامش تلخ شود.هرچند این پایان کار نبود و وقتی لیست تیم ملی برزیل از سوی تیته سرمربی این تیم برای مسابقات کوپا آمه ریکا ۲۰۱۹ که در سرزمین قهوه با قهرمانی سلسائو به پایان رسید اعلام شد، اثری از نام مارسلوی تکنیکی نبود سرمربی سلسائو به جای مارسلو فیلیپه لوئیز را به اردوی طلایی پوشان دعوت کرد، آن هم به علت ناکامی فردی و تیمی و نیمکت نشینی و عدم آمادگی مارسلو در فصل گذشته.

البته در این بین شایعاتی هم در مورد آینده کاری او به گوش می رسید که همچنان ادامه دار است.وقتی فصل گذشته برخلاف میل بازیکنان بزرگ رختکن، پرز رئیس مادریدی ها کیریس رونالدو را به یوونتوس فروخت، شایعه شد که برخی از بازیکنان رئال از جمله مارسلو و سرخیو راموس قصد جدایی از سفید پوشان را دارند تا به دوست صمیمی خود در بانوی پیر بپیوندند، اتفاقی که تاکنون رخ نداده است.

این ناکامی ها باعث شد فصل فاجعه بار پسر مو فرفری برنابئو تکمیل شود و او برای بازیابی دوباره روحیه از دست رفته خود در فصل جدید بیش از پیش تلاش کند.

کد خبر 382094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.