افزایش شاخص ایمنی شهر تا سال ۱۴۰۰

معاون برنامه‌‎ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان گفت: شهرداری اصفهان تلاش می‌کند تا پایان سال۱۴۰۰ شاخص ایمنی را در شهر توسعه دهد، از این رو در حال حاضر برای تحقق این مهم پارک‌ها و مادی‌ها را ایمن کرده و در صدد توسعه فرهنگ ایمن‌سازی در شهر برآمده است.

علیرضا صادقیان در گفت و گوبا خبرنگار ایمنا با اشاره به نقش ایمنی شهری و تاثیر آن بر افزایش کیفیت زندگی شهروندان، اظهار کرد: در شاخص‌های زیست‌پذیری که از اولویت‌های مدیریت شهری اصفهان است و برنامه‌های آینده شهرداری را تحت الشعاع خود قرار می دهد، تلاش می‌کنیم اصفهان در آینده به شاخص‌های زیست پذیری شهرهای بزرگ دنیا نزدیک شود.

وی با بیان اینکه یکی از شاخص‌های زیست‌پذیری، ضرورت افزایش شاخص ایمنی در سطح شهر اصفهان است، تصریح کرد: در بخش ایمنی، پیشگیری از وقوع حوادث و ترویج پدافند غیرعامل همچنین کاهش آسیب‌های ناشی از حوادث از پُررنگ‌ترین شاخص‌ها به شمار می‌رود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان تاکید کرد: شهرداری اصفهان تلاش می‌کند تا پایان سال۱۴۰۰ شاخص ایمنی را در شهر توسعه دهد، از این رو در حال حاضر برای تحقق این مهم پارک‌ها و مادی‌ها را ایمن کرده و در صدد توسعه فرهنگ ایمن‌سازی در شهر برآمده است.

وی افزود: باید ضوابط شهرسازی بر اساس ایمن‌سازی شهر تنظیم شود، از این رو ضرورت دارد دستور العمل‌هایی را در این راستا تدوین و ابلاغ کنیم.

صادقیان با بیان اینکه برای داشتن شهری زیست‌پذیر باید ایستگاه‌های آتش‌نشانی و امکانات امدادی توسعه یابد و برای افزایش ایمنی شهر تلاش‌های مجدانه صورت گیرد، گفت: شهرداری اصفهان در تلاش است تا فرهنگ ایمن‌سازی شهر را در بین شهروندان توسعه دهد.

وی ادامه داد: ایمن سازی شهر اصفهان به عنوان یکی از شاخص‌های مهم زیست‌پذیری در شهر مورد توجه شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری در این دوره است و تلاش می کنیم این شاخص مهم در شهر نهادینه شود.

کد خبر 382066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.