مکان‌یابی۷۳ درصد پروژه‌های ساخت واحدهای مسکونی در شهرهای جدید

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: از مجموع ۲۰۰ هزار واحد مسکونی برای شهرهای جدید، ۱۴۵ هزار واحد (معادل ۷۳ درصد) تاکنون مکان‌یابی و تعیین و تکلیف شده و ۵۵ هزار واحد باقیمانده (برابر با ۲۷ درصد) در مرحله کارشناسی و اخذ مجوزهای لازم هستند.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حبیب اله طاهرخانی با بیان اینکه برنامه اقدام ملی و بحث فروش اقساطی پروژه های مسکن مهر به عنوان موتور حرکتی شرکت عمران شهرهای جدید محسوب می شود، اظهار کرد: در این راستا شهرها و مجموعه ستاد شرکت مادر باید تلاش خود را افزایش داده و با بالابردن شتاب عملیات اجرایی، این برنامه ها را هرچه سریع تر به نتیجه قابل قبولی برسانند.

وی با تأکید براینکه وزیر راه و شهرسازی نسبت به انجام اقدامات و پیشبرد اهداف در حوزه فروش اقساطی و برنامه اقدام ملی حساسیت بسیار بالایی دارد گفت: ما در بحث فروش اقساطی ظرفیت بالایی داشته و باید هرچه سریعتر در این زمینه به نتیجه مشخص و اهداف تعیین شده برسیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی آغاز عملیات پروژه های ساخت در برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن را مهمترین بخش این برنامه دانست و گفت: از مجموع ۲۰۰ هزار واحد، ۱۴۵ هزار واحد (معادل ۷۳ درصد) تاکنون مکانیابی و تعیین و تکلیف شده و ۵۵ هزار واحد باقیمانده (برابر با ۲۷ درصد) در مرحله کارشناسی و اخذ مجوزهای لازم هستند.

طاهرخانی تأکید براینکه افزایش تعداد پروژه های ساخت از مسائل ویژه در دستور کار شرکت عمران شهرهای جدید به شمار می رود گفت: تمامی قراردادهای مربوط به ساخت باید تا هفته دولت عملیاتی شده و به مرحله خوبی برسد، از این رو از تمامی شهرها انتظار داریم با دقت و تلاش لازم و برنامه ریزی مناسب این پروژه ها را به جایگاه قابل قبولی برسانند.

به گفته وی در این راستا رضایت مردم و بازتاب اقدامات صورت گرفته در شهرها نکته بسیار مهمی است که باید با اجرای نظم و کنترل رفتار نیروهای زیرمجموعه به بهترین شکل گزارش شود.

کد خبر 382064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.