معاون فرهنگی شهردار مشهد از خبرنگاران عذرخواهی کرد

معاون فرهنگی شهردار مشهد که صبح امروز در نشست شهردار مشهد با خبرنگاران با استفاده از لفظی رکیک به خبرنگاران توهین کرده بود با صدور بیانیه ای از این کار خود عذرخواست.

به گزارش ایمنا، مهدی زارعی در این بیانیه که بعد از ظهر سه شنبه در کانال تلگرامی شهرداری مشهد با عنوان "شهرنگار" منتشر کرد نوشته است: گاهی تقدیر بر آدمی چندان سخت می‌گیرد که عنان از کفت رها می شود و آنچه در دل نیست بر زبان می آید و موجب شرمساری می گردد. می دانم دوستان و عزیزان خبرنگارمان رنجیده خاطرند از سهوی که روی داده است.
در ادامه این بیانیه آمده است: قصدم نه تطهیر رفتار نکوهیده ام که بیان بهانه‌ای است که سرنوشت به شیوه آزمون بر رفتار من نوشت. فرزند کوچکم را در بند بیماری فکند و مرا عاجز از همیاری و درمان وی وا نهاد تا رنج پدری و اندوه ناتوانی بر من غالب شود و آن پیش آید که نباید لذا بدین وسیله از خبرنگاران، شهردار محترم و همه دوستان خدمتگزار در جامعه مطبوعات کشور که هماره دل در گرو نشر آگاهی و توسعه وطن دارند پوزش می طلبم که آدمی محل خسران است و اشتباه.

لازم به ذکر است که تا ساعت انتشار این خبر این بیانیه در پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد و نیز پورتال "فرهنگشهر" وابسته به معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد انتشار نیافته است.

خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی: زارعی هر چه سریعتر عزل شود

خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی اما در محکومیت توهین معاون فرهنگی شهردار مشهد به خبرنگاران بیانیه ای صادر کرد و با محکومیت این اقدام خواستار عزل وی شد.
در بیانیه خانه مطبوعات آمده است: خانه مطبوعات خراسان رضوی ضمن محکومیت توهین معاون فرهنگی شهردار مشهد به ساحت اصحاب رسانه، ضمن دفاع از هویت صنفی همکاران خبرنگار که در همه مشکلات و بحران ها در خط مقدم و همواره پیگیر مطالبات مردم از مسئولان هستند از شهردار مشهد می خواهد در برخوردی قاطع با معاون فرهنگی خود نسبت به عزل هر چه سریع تر وی اقدام کند تا مرهمی بر زخم های خبرنگاران باشد و نشان دهد که پاسخگو نبودن، توهین و عدم رعایت ادب در قاموس شهرداری وجود ندارد.
صبح امروز در نشست خبری شهردار مشهد با خبرنگاران یکی از خبرنگاران از پاسخگو نبودن مهدی زارعی معاون فرهنگی، اجتماعی شهردار مشهد به خبرنگاران انتقاد کرد و اعلام کرد که وی به هیچیک از تماسهای تلفنی خبرنگاران پاسخ نمی دهد.

در این هنگام کلایی شهردار مشهد از این خبرنگار خواست تا با زارعی تماس بگیرد و این خبرنگار نیز با گوشی تلفن همراه خود با معاون فرهنگی شهردار تماس گرفت که وی پاسخ تلفن را نداد.
سپس شهردار مشهد خود با تلفن همراهش با مهدی زارعی معاون فرهنگی اش تماس گرفت و در حالی که تلفن روی بلندگو بود انتقاد خبرنگاران را به وی منتقل کرد.
اما مهدی زارعی معاون شهردار مشهد با لحنی عصبانی گفت: زمانی که در جلسه هستم نمی‌توانم جواب خبرنگاران را بدهم من حتی جواب زن و بچه خود را نمی‌دهم و در ادامه درباره خبرنگاران لفظ رکیکی را به کار برد که با اعتراض شدید اصحاب رسانه مواجه شد.
شهردار مشهد نیز در مقابل این اقدام و پس از درخواست خبرنگاران مبنی بر ارائه توضیح رسمی توسط معاونت فرهنگی در خصوص این رفتار ناشایست گفت: من هم اشتباه کردم که صدای ایشان را بدون اطلاع وی روی بلندگو گذاشتم ولی پیگیر موضوع هستم و آقای زارعی پاسخ رسمی خود در خصوص این اقدام را اعلام خواهد کرد.

منبع ایرنا

کد خبر 381929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.