اصفهان پتانسیل استقرار دبیرخانه بنیاد اکو را دارد

استاندار اصفهان در دیدار رییس هیئت امنای بنیاد علمی اکو گفت: بحث استقرار دبیرخانه دائمی بنیاد اکو در اصفهان مطرح است که یقین دارم پس از بازدید از جاذبه‌های تاریخی و ظرفیت‌های بسیار آن درمی‌یابید که این شهر پتانسیل‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس رضایی، استاندار اصفهان صبح امروز - سه شنبه ۱۸ تیر- در دیدار با وزیر علوم و تحقیقات پاکستان و رییس هیئت امنای بنیاد علمی اکو با خیر مقدم به مهمانان وابراز خرسندی از میزبانی، اظهار کرد: اشتراکات بسیار ایران و پاکستان تنها در زبان نیست و مهمترین وجه اشتراک ایران و پاکستان افتخار به مسلمانی و برادری طی قرون متمادی است.

وی با بیان اینکه مردم ایران استقبال گرم مردم پاکستان از مقام معظم رهبری در کشور خود را هرگز فراموش نمی‌کنند، افزود: این امر خود نشانگر روابط عمیق قلبی و انسانی بین دو ملت است و من به عنوان یک دانشگاهی از اینکه در خدمت وزیر علوم کشور دوست و همسایه هستم خرسندم.

استاندار اصفهان با اشاره به وجود ظرفیت‌های بی‌شمار و جاذبه‌های مختلف در اصفهان، تصریح کرد: در خصوص بنیاد اکو، بحث استقرار دبیرخانه دائمی این بنیاد در اصفهان مطرح بوده است که یقین دارم پس از بازدید از جاذبه‌های تاریخی و ظرفیت‌های بسیار آن درمی‌یابید که این شهر پتانسیل‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف دارد.

رضایی با تاکید بر اینکه در اجلاس امروزِ اکو یکی از مباحث پیرامون انتقال دبیرخانه این بنیاد به اصفهان است، افزود: در صورت استقرار دبیرخانه، اصفهان قطعا ظرفیت این کار را برای اکو فراهم می‌کند، همچنین در هفته گذشته اجلاس بین‌المجالس اوراسیا هم به خوبی در اصفهان برگزار شد و شرکت‌کنندگان در آن اجلاس به اصفهان علاقه بسیاری پیدا کردند.

وی با ابراز قدردانی از وزیر علوم پاکستان به جهت داشتن بینش باز و نگرش مثبت منطقه‌ای اظهار کرد: اینکه شما اعتقاد به حل مشکلات منطقه‌ای با همکاری کشورها با یکدیگر دارید ارزشمند است و چنین تفکری که کشورهای منطقه چشم‌شان به دست دیگری نباشد، موجبات استقلال دیگر کشورها را فراهم می‌کند، چرا که یکی از مبانی تفکر انقلاب اسلامی استقلال کشورها و احترام به مصالح و منافع آنها با نگاه عدالت و برابری است.

استاندار اصفهان ضمن قدردانی از علاقمندی وزیر علوم پاکستان به تبادل علمی با ایران تصریح کرد: علاقه شما در خصوص تبادل علمی در رشته های ادبیات، هنر و ریاضی با ایران ستودنی است، اما به عنوان یک پزشک بگویم که دو کشور می توانند در زمینه مبانی پزشکی هم اشتراکات و مبادلات علمی بسیاری داشته باشند.

وی با تاکید بر لزوم افزایش و تقویت ارتباطات بین اصفهان و لاهور گفت: یکی از مقدمات خوب این تقویت می تواند توجه به موضوع خواهر خواندگی بین اصفهان و لاهور باشد، باید این موضوع را تقویت کنیم تا این دو شهر با یکدیگر ارتباطات بیشتری در آینده داشته باشند.

رضایی با اشاره به علاقمندی اصفهان برای افزایش روابط اقتصادی اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنم در هیئت اعزامی از پاکستان که برای همکاری در موضوع فرش دستباف به ایران و اصفهان سفر می کنند، فعالان اقتصادی پاکستان هم حضور داشته باشند و از نزدیک زمینه‌ها و زیرساخت‌های اقتصادی اصفهان را برای همکاری‌های بیشتر اقتصادی درنظر بگیرند.

وی با اشاره به لزوم ارتباط بیشتر بین اتاق‌های بازرگانی اصفهان و لاهور اظهار کرد: به نظر می‌رسد ارتباط دو اتاق بازرگانی با هم ضروری است و این امر در موضوع صنعت فرش هم می‌تواند بسیار موثر باشد.

استاندار اصفهان در خصوص روابط دو کشور در موضوع گردشگری خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌کنم هیئتی از تورگردانان پاکستانی برای شناخت و آشنایی با ظرفیت‌های گردشگری ایران و به خصوص اصفهان به ایران اعزام شوند تا این امر بتواند آغازگر روابط بیشتری برای دو کشور در حوزه گردشگری باشد.

کد خبر 381827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.