۱۷ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷
گلشهر پزشک ندارد

گلپایگان_رییس شورای شهر گلشهر گفت: پیگیر استقرار پزشک شبانه‌روزی در شهر هستیم و حتی شبکه بهداشت و درمان گلپایگان برای پرداخت ماهانه ۱۰ میلیون تومان به پزشکی که حاضر به همکاری باشد اعلام آمادگی کرد، اما هیچ پزشکی حاضر به همکاری نشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، احمد فیاضی امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: احداث شهرک صنعتی در گلشهر از ابتدای دوره شورای پنجم در دستور کار شورای شهر قرار گرفت.

وی با با بیان اینکه ساماندهی منطقه صالح پیغمبر و بازسازی قلعه تاریخی وداغ با هدف توسعه گردشگری اجرا شده است، عنوان کرد: در سال ۹۶ اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیون تومان توسط شهرداری برای مطالعات قدمت این قلعه تاریخی پرداخت شد و برای بازسازی سه برج‌ آن نیز شهرداری۳۰ میلیون تومان در نظر گرفته است، اما باوجود پیشرفت ۳۰ درصدی عملیات مرمت به دلیل نامشخص بودن استحکام و احتمال ریزش بازسازی متوقف شده است.

رییس شورای اسلامی شهر گلشهر اضافه کرد: پیگیر استقرار پزشک شبانه‌روزی در شهر هستیم و حتی شبکه بهداشت و درمان گلپایگان برای پرداخت ماهانه ۱۰ میلیون تومان به پزشکی که حاضر به همکاری باشد اعلام آمادگی کرد، اما هیچ پزشکی حاضر به همکاری نشد این در حالی است که براساس قانون به شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر پزشک شبانه‌روزی تعلق نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۸۰ درصد طرح تفضیلی شهر انجام شده است، خاطرنشان کرد: برای تغییر کاربری‌ها در محور اصلی بعضی قسمت‌ها تجاری اعلام نشده این در حالی است که محور اصلی شهر گلشهر محل درآمدزایی است و تقاضا داشتیم که زمین‌های کنار خیابان با کاربری تجاری تعریف شود که البته به حد نصاب نرسید.

​رییس شورای اسلامی شهر گلشهر با بیان اینکه تاکنون اسناد مالکیت ۱۳۲ هکتار از زمین‌های مسکونی شهر صادر شده است، خاطرنشان کرد: برای ۷۰ درصد از این اراضی تفکیک انجام شده است.

فیاضی خرده‌مالک بودن زمین‌های کشاورزی را مشکلی برای اجرای طرح آبیاری تحت فشار برشمرد و افزود: برای تخصیص حقابه کشاورزی این شهر جلسات زیادی با متخصصان آب برای بررسی چگونگی انتقال آب از سد گلپایگان برگزار شده است، البته انتقال آب رودخانه سد به این منطقه از مطالبات اصلی مردم است که در این رابطه مکاتباتی از طریق نماینده شهرستان با وزارت نیرو انجام شده است.

وعده ورزش و جوانان در احداث زمین چمن مصنوعی عملی نشد

شمس‌الله فیاضی، نایب رییس شورای اسلامی شهر گلشهر نیز با بیان اینکه وزارت ورزش و جوانان به وعده‌ خود مبنی بر احداث چمن مصنوعی در این شهر عمل نکرد، اظهار کرد: اداره ورزش و جوانان گلپایگان به ورزشکاران شهر گلشهری ظلم می‌کند در صورتی که تیم‌های ورزشی این شهر با حداقل امکانات توانستند به مقامات قهرمانی نائل شوند.

وی تأکید کرد: زیرسازی چمن مصنوعی شهر انجام شده و لازم است تا قبل از تخریب زیرسازی موجود چمن مصنوعی نصب شود. 

نایب رییس شورای اسلامی شهر گلشهر با اشاره به کاهش جمعیت این شهر، گفت: کمبودهای فروانی در این منطقه است که در صورت وجود بخشداری رفع خواهد شد، اما در حال حاضر تنها مرجع مردم شهرداری و شورا است.

فیاضی با بیان اینکه باید از خروج سر ریز آب سد از شهرستان گلپایگان جلوگیری شود، تأکید کرد: آب این سد سالم است، اما هنگام خروج از شهرستان با ورود به شوره‌زار غیر قابل استفاده می‌شود.

وی گفت: اگر تدبیری از سوی مسئولان دستگاه‌های مربوطه برای احداث سد در قسمت شمالی سد خاکی تیکن اندیشیده شود از خشکسالی قنوات شهر جلوگیری خواهد شد.

کد خبر 381707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.