سالانه ۵۰۰ هزار کیلوگرم فرآورده گوشتی فاسد در استان جمع آوری می‌شود

چادگان_مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: سالانه ۵۰۰ هزار کیلوگرم فرآورده های گوشتی فاسد از چرخه عرضه و توزیع در سطح استان جمع آوری می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان چادگان، شهرام موحدی امروز (یکشنبه) در جلسه بررسی مشکلات حوزه دامپزشکی با اشاره به وظایف سازمان در جهت کنترل و پیشگیری بیماری‌های دامی اظهار کرد: بیماری‌های مزمن و خطرناکی بین انسان و دام به صورت مشترک است که مأموران این سازمان در خط مقدم مبارزه علیه این بیماری‌ها فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه از ۳۳ کشتارگاه در استان ۲۰ واحد به صورت سنتی و مابقی صنعتی فعالیت می‌کنند، گفت: شبکه دامپزشکی با کشتارگاه‌های غیر بهداشتی برخورد قاطعی می‌شود و حتی در صورت ادامه تخلف واحد پلمب خواهد شد.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان تصریح کرد: در حوزه نظارت ۲۵۰ هزار تن از فرآورده‌های گوشتی و به همین میزان رقم از چرخه غذایی سفره‌های مردم حذف می‌شود چراکه اگر این موارد کنترل نشود دولت و مردم هزینه‌های درمانی بیشتری را متحمل خواهند شد.

وی با بیان اینکه سالانه ۵۰۰ هزار کیلوگرم فرآورده‌های گوشتی فاسد از چرخه عرضه و توزیع در سطح استان جمع آوری می‌شود، گفت: از ۶۴ میلیون قطعه طیوری که سالانه در استان اصفهان ذبح می‌شود چهار هزار قطعه به دلیل غیر بهداشتی بودن آن توسط تیم بازرسی از چرخه‌ معدوم می‌شود.

موحدی با بیان اینکه دامپزشکی محور سلامت غذایی مردم را برعهده دارد، گفت: مجلس شورای اسلامی به سازمان دامپزشکی اعتباری ناچیزی اختصاص داده است.

از کشتارهای غیر مجاز در روستاهای شهرستان‌ جلوگیری شود

در ادامه عباس توکلی، فرماندار چادگان با بیان اینکه سازمان دامپزشکی نقش موثری در حوزه بهداشت غذایی مردم دارد، اظهار کرد: سازمان دامپزشکی در خط مقدم مقابله با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است.

وی گفت: کنترل، نظارت، حفظ سلامت فرآورده‌های خام دامی و حفظ سلامت مصرف کنندگان در اولویت سازمان دامپزشکی است و قطعأ نگاه ویژه‌ای نسبت به مقوله بهداشت و سلامت غذایی مردم نیازمند است.

 فرماندار چادگان با انتقاد از کشتارهای غیر مجاز در روستاهای شهرستان‌، گفت: کشتار غیر مجاز دام در روستاها نارضایتی را به وجود آورده که البته شبکه دامپزشکی در راستای سلامت مردم پیشگیری‌هایی را انجام داده است.

وی افزود: با تمام توان و امکانات از فعالیت‌ بهداشتی و نظارتی شبکه دامپزشکی شهرستان در جهت پیشگیری از بیماری‌های دام و طیور حمایت خواهیم کرد زیرا تأمین سلامت شهروندان را به همراه دارد.

کد خبر 381641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.