ملخ‌های مهاجر اصفهان را تهدید نمی کند

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به افزایش ملخ‌های مهاجر در کشور در ماه جاری گفت: ملخ‌های مهاجر که از کشورهای عربستان و یمن به ایران آمده اند اصفهان را تهدید نمی کند زیرا اقدامات مناسبی از سوی هشت استان درگیر با این پدیده در کشور صورت گرفته است.

حسنعلی رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ملخ های دریایی یا صحرایی که از کشورهای دیگر همچون عربستان یا یمن به کشور هجوم آورده اند، به استان اصفهان نرسیده اند.

وی گفت: تنها استان های سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر، خوزستان و کهگلویه و بویراحمد در معرض خطر ملخ‌های مهاجر قرار گرفته اند، بقیه استان‌های کشور از جمله اصفهان در برابر ملخ‌های مهاجر تهدید نشده‌اند اما همواره با ملخ‌های بومی و مربوط به اقلیم همان منطقه مبارزه می کنند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان خاطر نشان کرد: ملخ های مهاجر به وسیله بادهای موسمی به ایران منتقل شده اند وهم اکنون در حال خروج از کشور هستند پس از این نیز به هند و پاکستان خواهند رفت.

وی افزود: ملخ های بومی اصفهان از سال گذشته در این منطقه بوده اند اما امسال شرایط آب و هوایی موجب افزایش تعداد آنها نسبت به سال گذشته شده است.

رحیمی اضافه کرد: اقدامات مبارزه با ملخ‌های بومی در شهرستان‌های میمه و برخوار(شاهین شهر)، تیران و کرون، لنجان و سمیرم با استفاده از انواع سم‌های شیمیایی در حال انجام است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به نوع تخم‌گذاری ملخ ها در کانون‌های مختلف اقلیمی، خاطر نشان کرد: نوزاد ملخ که در اصطلاح به آن پوره ملخ گفته می شود، پنج بار پوست اندازی نیاز دارد تا بتواند به یک ملخ بالغ تبدیل شود در صورتی که بخواهیم از ملخ ها استفاده ای بکنیم هزینه نگهداری و پرورش آنها بسیار زیاد خواهد بود.

رحیمی افزود: حشرات پروتئین بسیار بالایی دارند و ملخ نیز از این قاعده مستثنی نیست اما هنوز فناوری نتوانسته راهی برای استفاده از پروتئین این نوع حشرات پیدا کند.

کد خبر 381631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.