واکنش کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی به گلایه‌های مسی

مسئولان کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی به اظهارات کاپیتان تیم ملی فوتبال آرژانتین واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسابقات کوپا آمریکا در کشور برزیل در حال برگزاری است و امشب با دیدار سلسائو مقابل پرو، این دوره از مسابقات به پایان می‌رسد.

شب گذشته آرژانتین با برتری مقابل شیلی سوم این مسابقات شد. این در حالی بود که در یک صحنه داور بازی لیونل مسی کاپیتان آلبی سلسته و گری مدل کاپیتان تیم ملی فوتبال شیلی را با سختگیری زیاد اخراج کرد. لیونل مسی بارها از وضعیت داوری‌ها و کیفیت چمن ورزشگاه‌های کشور میزبان گلایه کرده بود و گفته بود کوپا آمریکا طوری برنامه ریزی شده که در پایان برزیل جام را بالای سر ببرد. این در حالی است که شب گذشته وقتی می‌خواستند مدال‌های برنز را گردن بازیکنان آرژانتین بیندازند لیونل مسی به مراسم اهدای مدال نرفت و اعلام کرد: نمی‌خواهم بخشی از این فساد باشم.

او در گفت‌وگوی شب گذشته خود اظهار کرد: نباید کارت قرمز دریافت می‌کردیم، حتی اگر کارت زرد هم می‌گرفتیم مبالغه بود. به نظرم حرف‌های آخر من باعث کارت قرمز شد. داور می‌توانست برای برگرداندن نظرش به VAR برود ولی این کار را نکرد. برزیل قهرمان می‌شود چون برای آن‌ها همه چیز را آماده کردند.

مسی در رابطه با نبودش به هنگام اهدای مدال برنز این رقابت‌ها، افزود: بله برای اینکه نباید جزو این فساد باشم. با سری بالا اینجا را ترک می‌کنیم و به عملکرد کل بازیکنان افتخار می‌کنیم. امیدوارم این تیم مورد احترام قرار بگیرد.

مسی ادامه داد: بهترین بازی‌ها را مقابل شیلی و برزیل کردیم. به بدشانسی چیزی که برایمان رخ داد ایمان دارم. جام برای برزیل آماده شده است و امیدوارم داوری بلایی سر پرو نیاورد. داور قبل بازی به من گفت که دوست دارد مردم درباره‌اش صحبت کنند.

در حال حاضر مسئولان کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی در واکنش به صحبت‌هایی کاپیتان آرژانتین، به شرح زیر بیانیه‌ای داده اند:

"در فوتبال گاهی پیروز می‌شوید و گاهی شکست می‌خورید. اساس بازی جوانمردانه، پذیرفتن نتایج و احترام به آن است. همچنین نسبت به تصمیمات داور چون آن‌ها نیز انسان هستند. غیر قابل قبول است که به خاطر برخی از اتفاق‌ها در رقابت‌هایی که ۱۲ تیم ملی حضور دارند و همه در یک شرایط برابر هستند اتهاماتی وارد شود که حقیقت ندارد و کوپا آمه ریکا را زیر سوال ببرند. این اظهارات بی احترامی به مسابقات، همه بازیکنان حاضر در جام و اعضای کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی است. این سازمان از سال ۲۰۱۶ تلاش بی وقفه‌ای برای شفاف سازی و پیشرفت فوتبال آمریکای جنوبی می‌کند."

کد خبر 381619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.