۷ هزار نفر در استان مراحل ثبت‌نام خادمیاری را تکمیل کردند

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی استان اصفهان گفت: در استان اصفهان ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر متقاضی ورود به شبکه خادمیاری وجود دارد و از این تعداد هفت هزار نفر مراحل ثبت‌نام را تکمیل کردند و وارد شبکه شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدرضا مرتضوی امروز _یکشنبه ۱۶ تیرماه_ در نشست خبری نمایندگی آستان قدس رضوی استان اصفهان اظهار کرد: در گذشته فعالیت های آستان قدس رضوی به شهر مشهد محدود می شد. در زمان تولیت مرحوم آیت الله واعظ طبسی زمینه ای فراهم شد که آستان قدس برنامه هایی در قالب های فرهنگی در شهرهای دیگر اجرا کند.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی استان اصفهان ادامه داد: در زمان تولیت سابق آستان قدس، رهبری از ایشان ترویج سبک زندگی رضوی و انجام کارهای فرهنگی در میهن اسلامی و جهان اسلام را خواستند. با این درخواست آستان قدس دیگر نمی توانست تنها در محدوده حرم رضوی یا شهر مشهد فعالیت کند. با شروع تولیت آیت‌الله ابراهیم رئیسی چهار ماموریت به نمایندگی ها اعلام شد؛ اول فعالیت در حوزه فرهنگی، دوم محرومیت زدایی و کمک در رفع گرفتاری مستضعفین در سراسر کشور، در سومین محور ترویج فرهنگ وقف و نذر و آخرین خواسته توسعه شبکه خادمیاری بود.

وی با اشاره به وظایف شبکه خادمیاری گفت: هر کسی عضو شبکه خادمیاری شود بخشی از زندگی خود را وقف امام رضا (ع) می کند. تمام خادمان امام رضا برای رضایت خدا کار می کنند و حقوقی نمی گیرند. ۵۷ هزار نفر خادم در مشهد وجود داشت که باید هفته ای ۱۲ ساعت را در حرم خدمت کنند. پس از ایجاد شبکه خادمیاری ۲۴۰ هزار نفر از دیگر نقاط کشور علاوه بر استان خراسان رضوی وارد این شبکه شدند.

مرتضوی با بیان اینکه "کسی می تواند خادمیار آستان امام رضا(ع) شود که بتواند در سال بین یک تا ۱۲ بار در مشهد حاضر شود و خدمت و کشیک ۱۲ ساعته خود را در حرم انجام دهد" تاکید کرد: این افراد که در استان های دیگر هستند باید هفته‌ای شش ساعت از وقت خود را وقف امام رضا(ع) کند و به محرومان شهر خود کمک کند.

بیش از ۱۶ هزار نفر متقاضی ورود به شبکه خادمیاری هستند

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی استان اصفهان افزود: در هر استان ده ها کانون با بیش از ۱۳۰ خدمت تعریف شده وجود دارد و هر کس وارد شبکه خادمیاری شود می تواند خدمت خود را در این حوزه ها بگذراند. در استان اصفهان ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر متقاضی ورود به شبکه خادمیاری وجود دارد و از این تعداد هفت هزار نفر مراحل ثبت‌نام را تکمیل کردند و وارد شبکه شدند.

وی خاطرنشان کرد: در هر محله کانون های خادمیاری تشکیل خواهد شد که در محله ها نیازمندان را شناسایی می‌کنند. این کانون‌ها با نام کاربری و رمز عبور وارد سامانه خواهند شد و در آنجا خدمت هایی وجود دارد که مردم نذر کرده اند که آن‌ها را برای نیازمندان منطقه خود رزرو می کنند. تمامی این مراحل با نظارت مستقیم انجام خواهد شد.

مرتضوی در پاسخ به سئوالی مبنی بر وضعیت محله فقدوان که وقت امام رضا(ع) است، گفت: مردمان این منطقه نارضایتی هایی داشتند. در جلساتی که خدمت آیت الله رئیسی رسیدیم ایشان پیشنهاد دادند تا نقشه راهی برای رفع معضل تدوین شود. با رضایت مردم منطقه نقشه راهی تعیین شد، اما با توجه به جابه جایی تولیت آستان قدس رضوی کار متوقف شده است. در اولین جلسه با تولیت جدید آستان قطعا این مسئله را عنوان خواهیم کرد.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی استان اصفهان درباره نگرانی هایی که برگزاری مراسمات دهه کرامت در میدان نقش جهان برای دوستداران میراث فرهنگی ایجاد کرده بود، عنوان کرد: فضای میدان نقش جهان فضایی پذیرفته شده و جا افتاده است. بر همه واجب و لازم است که از آسیب به میدان جلوگیری کنند. به همین دلیل تمام نکات ایمنی را رعایت کردیم تا هیچ آسیبی به این محل تاریخی نرسد.

تشریح برنامه های دهه کرامت

همچنین در این نشست رئیس ستاد برنامه های دهه کرامت درباره برنامه های این دهه اظهار کرد: در اصفهان برنامه خاصی با نام "رواق صفوی" اجرا می‌شود که محل آن میدان نقش جهان است و در غرفه های آن خدمات آستان قدس معرفی می شود. برنامه جشن از ساعت ۲۱ تا ۲۳ است و غرفه ها نیز از ساعت ۱۸ الی ۲۳ باز هستند.

محمدحسین محسن زاده با تشریح برنامه های آستان قدس توضیح داد: شب شعر رضوی دیگر برنامه ای است که در تاریخ ۲۲ تیر ساعت ۱۸ در سالن همایش های حوزه هنری برگزار می شود. همچنین هر روز در دهه کرامت دیدار با خانواده شهدا داریم. در روز تولد حضرت امام رضا (ع) خادمیاران به صورت گروهی از میدان انقلاب به سمت میدان امام حرکت خواهند کرد.

کد خبر 381590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.