سنجش فشارخون ۷۰ هزار نفر در شاهین‌شهر

شاهین‌شهر_مدیر شبکه بهداشت و درمان شاهین‌شهر گفت: بیش از ۷۰ هزار شهروند این شهرستان در طرح سنجش رایگان فشارخون شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شاهین‌شهر، حسن کمالی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: طرح ملی سنجش رایگان فشار خون از ۱۵ خرداد در سراسر کشور آغاز  و در مدت یک‌ماه در شهرها و روستاها اجرا شد.

وی عنوان کرد: طرح سنجش رایگان فشارخون مخصوص افراد بالای ۳۰ سال است و در شهرستان شاهین‌شهر و میمه بیش از ۱۲۰ هزار نفر واجد شرایط شرکت در این طرح بودند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان  شاهین‌شهر اضافه کرد: این طرح به مدت ۳۰ روز در ۱۴۵ پایگاه ثابت و سیار شهرستان در مراکز بهداشتی، اماکن پر جمعیت شهری، مناطق صنعتی و ‌بیمارستان‌ها در دو نوبت صبح و عصر اجرا شد.

کمالی با بیان اینکه برای اجرای این طرح بیش از ۹ هزار نفر روز نیرو از شبکه بهداشت و درمان، ‌بسیج سازندگی و داوطلبان پزشکی به صورت جهادی همکاری کردند، تصریح کرد: با اجرای این طرح و شناسایی افراد مبتلا به فشارخون بالا از بروز بسیاری از بیماری ها مانند سکته قلبی، نارسایی‌های قلبی و بیماری‌های کلیوی پیشگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه در این طرح افراد مبتلا به فشارخون بالا برای گذراندن مراحل درمانی به مراکز بهداشتی معرفی شدند، خاطرنشان کرد: بیش از ۷۰ هزار شهروند این شهرستان در طرح سنجش رایگان فشارخون شرکت کردند.

کد خبر 381570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.