افزایش ۶۰۰ هزارتومانی متوسط حقوق بازنشستگان در سال ۹۸

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: متوسط حقوق بازنشستگان در سال ۹۷ دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بوده که امسال به دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، سید میعاد صالحی در گردهمایی بزرگ روسای کانون های بازنشستگی با بیان این که کل مبلغ همسان سازی برای دو صندوق کشوری و لشکری ۵ هزار میلیارد تومان مصوب و ابلاغ شده است گفت: از این میزان ۶۵ درصد یعنی معادل سه هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان سهم بازنشستگان کشوری است.

وی ادامه داد: بنابراین با توجه به اینکه ۸۲ و نیم درصد از بازنشستگان کشوری مشمول طرح همسان سازی هستند و حقوق آنها از محل همسان سازی، افزایشی بین ۱۱۰ تا ۲۵۰ هزار تومان داشته است. بنابراین دریافتی متوسط هر بازنشسته از بابت همسان سازی حدود ۱۹۰ هزار تومان در ماه خواهد بود.

صالحی افزود: متوسط حقوق در سال ۹۷ دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بوده است که امسال به دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده، ضمن اینکه تعداد بازنشستگان تحت پوشش نیز به یک میلیون و ۴۲۲ هزار نفر رسیده است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه ما نباید وارد پروژه‌های زیان‌ده شویم، گفت: اگر پروژه ای به صندوق تحمیل شده است، باید افراد تحمیل کننده پاسخ آن را بدهند. چرا ما باید جوابگوی ناکارآمدی و فساد برخی مدیران سفارشی و تحمیلی باشیم؟

صالحی در زمینه خروج از بنگاه های زیان‌ده نیز اظهار کرد: ما نمی خواهیم در فضای زیان بمانیم و باید در فضای سودآور حرکت کنیم. باید از مجموع ۵ هلدینگ تحت پوشش سود بیشتری دریافت شود تا بتوانیم برای بازنشستگان منابع بیشتری فراهم کنیم. بنگاه های زیان ده تنها منابع موجود صندوق را می‌بلعند و هیچ کمکی به صندوق نمی کنند.

دکتر صالحی با اشاره به همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری گفت: با وجود اینکه برای صندوق کشوری و لشکری ۵ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود، اما هنوز این اعتبار پرداخت نشده است. البته اگر ما بخواهیم همسان سازی را به درستی و برای همه بازنشستگان اجرایی کنیم باید منابعی بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان از سوی دولت و مجلس اختصاص یابد. قطعاً ما تنها مجری قانون هستیم و این دولت و مجلس هستند که باید در این زمینه ورود کنند.

صالحی همچنین با اشاره به دغدغه بسیار مهم بازنشستگان در خصوص هزینه های مربوط به بهداشت و درمان بیان کرد:  بیمه تکمیلی بازنشستگان در حال حاضر نقص ها و مشکلاتی دارد و یک تیم از افراد خبره را مأمور آسیب شناسی و ارائه پیشنهاد کرده ام که در قرارداد جدید از شهریور ماه اصلاح شود.

کد خبر 381535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بشردوست IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    0 0
    بازنشسه فرهنگی هستم 2میلیون 600 حقوقم بود 460 هزارتومان برام اضافه شد ایا این همان چیزی بود که مجلس تصویب کرده بود