۴۰ حلقه چاه زغال در نجف آباد تخریب شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نجف آباد از تخریب ۴۰ حلقه چاه غیرمجاز تولید زغال در این شهرستان طی سه ماهه نخست امسال خبر داد.

محمد محمدی در  گفت و گو با خبرنگار ایمنا ظهار کرد: به دنبال اعتراض و شکایات متعدد مردمی مبنی بر آلودگی هوا به دلیل فعالیت کارگاه های تولید زغال در شهرستان و بی توجهی مالکان این واحدها به اخطارهای مکرر زیست محیطی، پس از طرح شکایت و پیگیری قضایی،  دستور تخریب این چاه ها صادر و اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه واحدهای متخلف تولید زغال فاقد مجوز قانونی بودند، افزود: این واحدها به روش سنتی اقدام به سوزاندن چوب و تولید زغال می کردند.
رییس اداره حفاظت محیط زیست نجف آباد گفت: طی هفته گذشته ۱۲ چاه غیر مجاز تولید زغال با حکم مراجع قضایی در شهرستان نجف آباد تخریب شد.

وی با اشاره به اقدامات این نهاد برای مقابله با واحدهای آلاینده به ویژه کارگاه های ریخته گری و چاه های زغال، تصریح کرد: این واحدهای غیرمجاز که بیشتر به صورت مخفیانه فعالیت دارند و آلودگی های زیست محیطی ایجاد می  کنند نیز پس از شناسایی و صدور اخطارهای لازم تخریب و یا پلمب می شود.

محمدی بر اخذ مجوز و استفاده از فناوری جدید در مکان های مجاز برای تولید کنندگان در این بخش تاکید و اضافه کرد : ظرفیت چوبگیری این چاه های زغال از پنج تا ۲۰ تن است که در هر ۱۵ روز در هر چاه به طور تقریبی سه تا ۶ تن زغال تولید می شود.

وی با بیان اینکه چاه های تولید زغال علاوه بر آلودگی های زیست محیطی مشکلات اجتماعی نیز ایجاد می کنند، گفت: تولیدکنندگان غیر مجاز زغال علاوه بر آلایندگی هوا به دلیل استفاده غیر قانونی از منابع چوب برداشت شده از ذخایر جنگلی و منابع طبیعی، به طبیعت نیز آسیب وارد می کنند.

کد خبر 381479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.