مسئولان به جای ریشه‌یابی صورت مسئله را پاک می‌کنند

مسئله بازنگشتن برخی ورزشکاران اعزامی به مسابقات برون مرزی که از مدت ها پیش همواره دغدغه مسئولان ورزش ایران بوده است این روزها با رفتن بی بازگشت بعضی ورزشکاران معلول ابعاد تازه ای پیدا کرده است.

دریافت ضمانت بانکی از ورزشکاران تیم های اعزامی به عنوان راهکاری از سوی فدراسیون جانباران و معلولان برای کنترل مشکل مهاجرت ورزشکاران در نظر گرفته شده است. دبیر فدراسیون جانبازان و معلولان روز چهارشنبه (۵ تیرماه) اعلام کرد برای پیشگیری از روی دادن این‌گونه موارد؛ ورزشکاران به ازای پرداخت ده هزار دلار ضمانت بانکی به تورنمنت های بین المللی اعزام می‌شوند.

عرفان محمدعلیزاده دارنده مدال برنز تیمی شطرنج نابینایان مسابقات پاراآسیایی جاکارتا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا ضمن بیان اینکه این مشکل  ریشه دار است و این موضوع به مشکلات معلولین در کشور برمی‌گرد، اظهار کرد: اگر امکانات معلولین را در ایران با دیگر کشورها مقایسه کنیم متوجه فاصله بسیار زیادی با استانداردهای جهانی می‌شویم. در کشور ما به هر فرد معلول مبلغی در حدود یکصد و ۶۰ هزار تومان به عنوان مستمری پرداخت می‌شود در حالیکه این مبلغ در کشورهای توسعه یافته و یا حتی کشورهای معمولی نزدیک به هزار و ۲۰۰ یورو است.

وی با انتقاد از رفتار مسئولان کشوری نسبت به معلولان، گفت: در کشور نگاهی که باید حاوی احترام باشد نسبت به معلولین وجود ندارد؛ مسئولین همواره با نگاهی همراه با ترحم و یک ادبیات بد نسبت به معلولین صحبت می‌کنند. مجموع دلایلی که ذکر کردم باعث می‌شود تا معلولین کم کم دلزده شوند و به فکر ترک ایران باشند.

محمدعلیزاده با تاکید بر اینکه رفتار نادرست مسئولان موجب کوچ بی بازگشت ورزشکاران از ایران است، ادامه داد: زمانی که کشوری ورزش را به عنوان یک حرفه قبول ندارد و این نگرش در ادبیات مسئولینش به وضوح دیده می‌شود، در نهایت ورزشکاران را به سمت کشور دیگری سوق می‌دهد که در آنجا بتواند فعالیت حرفه‌ای در کنار برخورداری از شخصیتی که مستحق آن است را پیگیری کند.

وی با تاکید بر اینکه مسئولین با اینگونه اقدامات بجای حل مسئله صورت مسئله را پاک می‌کنند، گفت: عوامل زیادی را می توان به عنوان ایجاد کننده مشکل کوچ بدون بازگشت ورزشکارن ایرانی نام برد؛ ولی مسئولین بجای ریشه یابی و بررسی این موضوع که چرا ورزشکاران به فکر خروج از ایران می افتند؛ صورت مسئله را پاک می‌کنند و با دریافت چک ضمانت یا تغییر در رقم چک در نظر دارند شرایط ترک ایران را سخت تر کنند.

کد خبر 381442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.