حج مظهر تمدن نوین اسلامی است

مبارکه- امام جمعه مبارکه گفت: حج نمایش بزرگ وحدت، اتحاد و اقتدار مسلمانان جهان  و مظهر تمدن نوین اسلامی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان مبارکه، حجت الاسلام سید مهدی موسوی در خطبه های نماز جمعه شهر مبارکه افزود: حج دارای ابعاد مختلفی است و حاجیان باید بعد معنوی، اخلاقی و اجتماعی را رعایت کنند.

وی با اشاره به دیدار رهبر انقلاب با کارگزاران حج امسال، اظهار داشت: یکی از مهمترین ویژگی‌های این سفر معنوی و سیاسی، دفاع از مظلوم و برائت از ظلم و ظالم است.

امام جمعه مبارکه اضافه کرد: در آستانه اعزام حجاج ایرانی به حج واجب قرار داریم و در کنار عبادت باید به مسائل سیاسی و بیزاری از باطل و حمایت از مظلومان مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه حج ابراهیمی که هر ساله مسلمانان به جا می‌آورند، حرکتی سیاسی، تأثیرگذار و وحدت آفرین است اضافه کرد: حمایت از مردم فلسطین و برائت از مشرکین از ابعاد سیاسی حج است که باید انجام گیرد.

حجت الاسلام موسوی افزو د: هرچند برگزاری کنکور یک رویداد علمی است اما از جمله ریشه های بیکاری در جامعه نداشتن تجربه و مهارت است که باید به آن توجه شود.

وی با اشاره به دهه کرامت افزود: دهه کرامت فرصت خوبی که شهرداری‌ها و سایر مراکز مردمی و دولتی، برنامه‌هایی شاد و سالم تدارک ببینند و این ایام نورانی را جشن بگیرند.

امام جمعه مبارکه با گرامیداشت ۱۴ تیر روز قلم، افزود: افرادی که قلم در دست دارند نقش و تأثیرگذاری عمیقی بر افکار و عقاید مردم دارند و این وظیفه سنگین را باید در مسیر حق و انصاف و عدالت پیش ببرند.

وی با اشاره به فرارسیدن فصل تابستان و اوقات فراغت جوانان و نوجوانان گفت: همه خانواده‌ها و مسئولان موظف هستند در این ایام برای پر نمودن اوقات فراغت جوانان و نوجوان برنامه‌های خوبی برگزار کنند.

کد خبر 381389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.