شهرداری تبریز فیلم شهید باکری را می‌سازد/ همدستی شهردار و شورا در فساد مالی

احضار عضو شورای شهر تهران به دادسرا، دستگیری چهار عضو شورای شهر الشتر، سلب عضو شورای شهر خوانسار و ساخت فیلم شهید باکری توسط شهرداری تبریز مهم‌ترین عناوین بسته خبری پارلمان شهری خواهد بود

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدجواد حق‌شناس، رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران به دادسرا احضار شد و برخی از منابع غیررسمی دلیل این احضار را انتشار "ربنا" با صدای زن در اینستاگرام توسط او قلمداد کرده‌اند

پیشتر نیز انتقادهایی نسبت به این پست حق‌شناس شده بود که این عضو شورای شهر در پست اینستاگرامی دیگری، متن استفتاء از رهبر انقلاب را منتشر کرد که آیت‌الله خامنه‌ای در پاسخ به استفتاء درباره قرائت قرآنِ کریم به‌نحو ترتیل یا تحقیق توسط زن در جایی که صدای او ازسوی مرد نامحرم شنیده شود، گفته بودند: "بسمه تعالی، در فرض مرقومه با مراعات حجاب واجب اشکال ندارد، صدای زن فی نفسه نامحرم نیست شنیدن آن برای مرد و شنواندن آن به مرد نامحرم مانع ندارد، مگر آنکه مستلزم مفسده‌ای باشد."

خوانسار؛ تشنج در شهر، منجر به سلب عضویت نادری شد

کتایون نادری عضو شورای شهر خوانسار از عضویت در شورای شهر این شهرستان سلب عضویت شد. سید محمدجواد ابطحی نماینده مجلس و عضو مجلس در شورای حل اختلاف استان گفته حکم صادره در خصوص وی بر اساس گزارش‌های متعدد از سوی مردم و شکایت فرماندار خوانسار و با اتکا به مستندات موجود صادر شده است و شورا با بررسی‌های صورت گرفته به این نتیجه رسید که وجود ایشان در شورای شهر، موجب تشنج در شهر خواهد شد و به استناد مواد قانونی، رأی به سلب عضویت وی داد.

منصور کمالی فرماندار خوانسار نیز که یکی از منتقدان نادری است، از صدور این حکم دفاع و گفته است: موارد تخلف خانم نادری، عضو شورای شهر خوانسار، پیش‌تر از طریق فرمانداری به رییس شورای شهر به صورت کتبی و شفاهی تذکر داده شده بود. رییس شورای اسلامی شهر خوانسار به من و معاونانم گفته بود من این موارد تذکر را به ایشان یادآوری می‌کنم، اما خانم نادری به دلیل آشنا نبودن به وظایف قانونی از حریم کاری خارج شده و بی توجهی می‌کند."

الشتر؛ شهردار همدستان شورایی خود را لو داد

با دستور مقام قضائی چهار عضو شورای شهر الشتر با نام‌های سجاد امیری،صمد امیری،حمید رشیدی و علی بهرامی به اتهام فساد مالی و جعلی بودن مدرک دستگیر شدند.

اواخر ماه گذشته بود شهردار الشتر نیز توسط ضابطین قضائی در فرودگاه خرم‌آباد دستگیر شد و براساس شنیده‌ها با اعترافات او این دستگیری‌ها انجام شده است.

تهران؛ فرمانداری هم مخالف زیست شبانه است

پس از موافقت‌ها و مخالف‌های فراوان، با تصویب طرح زیست شبانه در شورای شهر تهران، این طرح برای نهایی شدن به فرمانداری تهران رفت که به گفته غلامحسین آرام معاون فنی و عمرانی فرمانداری تهران فرمانداری با مصوبه شورای شهر مخالفت کرد و این مصوبه به هیأت حل اختلاف مرکزی ارسال شد تا نظر نهایی در این هیأت اعلام شود.

او معتقد است: زیست شبانه نیاز به یکسری هماهنگی فراتر از شهر تهران دارد و باید استانداری تهران و وزارت کشور نیز در این خصوص نظر بدهند؛ همچنین در زیست شبانه باید امنیت افرادی که می‌خواهند کسب و کاری راه‌اندازی کنند و مردمی که از آنجا عبور می‌کنند، فراهم شود.

تبریز؛ ساخت سریال شهید باکری توسط شهرداری

انعقاد قرارداد برای تهیه فیلم شهردار (زندگی شهید باکری) توسط حسن نجفی کارگردان تبریزی، به مبلغ یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در جلسه علنی شورای شهر تبریز مطرح شد.

ایرج شهین باهر شهردار تبریز در خصوص این فیلم گفت: بحث تهیه فیلم زندگی شهید مهدی باکری به عنوان شهردار نمونه در کنار معرفی تبریز  کار ارزشمندی است، این موضوع برای پخش به موقع در دستور طرح دو فوریتی قرار داده شده است.

عبداله تقی پور عضو شورای شهر خواستار بررسی کیفیت این فیلم در کمیسیون فرهنگی شد تا همانند فیلم شهریار، انتقادهای زیادی متوجه آن نباشد و فریدون بابایی اقدم رییس کمیسیون شهرسازی شورا با اعلام مخالف خود درباره ساخت فیلم زندگی نامه شهیدباکری گفت: در خاطرات همسر شهید اینگونه نوشته شده که شهید باکری حتی از خودکار بیت‌المال نیز استفاده نمی کرد،آیا شهید راضی می‌شود با پول بیت‌المال برایش فیلم بسازند؟

در نهایت مبلغ پیشنهاد شده برای تهیه فیلم شهردار در شورای شهر تصویب شد.

کوتاه از شورا

در نشست کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت عنوان "گردشگری" به نام این کمیسیون افزوده شد.

در جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد، نرخ پیشنهادی ایاب و ذهاب دانش آموزان مورد بررسی قرار گرفت به‌طور میانگین با 20 درصد افزایش برای تاکسی‌ها و 23 درصد افزایش برای مینی‌بوس‌ها نسبت به سال گذشته موافقت شد.

اعضای شورای شهر بوشهر، مصوبه رایگان شدن بلیت حمل‌ونقل عمومی برای سربازانی که در این شهر درحال خدمت هستند را به تصویب رساندند

نواب قائدی، سخنگوی شورای شهر شیراز  به آب و فاضلاب شیراز برای قطع مکرر آب در این شهر تذکر داد.

قاسم مقیمی، رییس کمیسیون محیط زیست، سلامت و خدمات شهری شورای شهر شیراز: از هر پنج دختر شیرازی یک دختر از افسردگی و اختلالات روانی رنج می‌برد و این یعنی در خانواده هر یک از ما و یا بستگان درجه اول ما دختری به پریشان حالی و افسردگی وجود دارد.

سید اسماعیل موسوی مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور: با تصمیم هیات وزیران، وزارت کشور در برگزاری الکترونیک انتخابات شورایاری‌ها، با شورای شهر و شهرداری تهران همکاری خواهد کرد .

رحیم خستو، سخنگوی شورای شهر کرج: برای جلوگیری از وقوع سیلاب، ۲۰۰ حلقه چاه جذبی در مناطق مختلف شهر احداث می‌شود. 

مهدیه سادات قافله باشی دبیر شورای شهر قزوین: ساختمان‌های خالی شهرداری مانند ساختمان بازار سعادت که تخلیه شده با مدیریت سازمان فرهنگی، ورزشی به تشکل‌هایی که در راستای مدیریت شهری و سبک زندگی مشارکت و همکاری دارند، اختصاص داده شود. 

راضیه عباسی‌معروفان، عضو شورای اسلامی شهر اهر: شرایط حاکم به گونه‌ای است که ۹۹ درصد تمایل به استعفاء دارم، این شورایی نیست که ما به دنبال آن بودیم هر روز که نمی‌شود به شهردار تذکر داد، سوالم از تذکر دهندگان این است که آیا با تذکر دادن خلاقیت شهردار افزایش می‌یابد؟ در همه شهرها به دنبال مسیرگشایی و درآمدزایی برای شهرداری هستند ولی ما دست روی دست گذاشته‌ایم.

محمدحسن علیپور عضو شورای شهر رشت: عده ای با شایعه پراکنی قصد بهم زدن آرامش در شهرداری را دارند؛ دشمنان بدانند که اینگونه شایعات و دروغ ها، پایان خوبی برایشان به همراه نخواهد داشت

مرتضی الویری رییس شورای عالی استان‌ها: در دوران جنگ معمولا بناها با مصالحی که در آن زمان پیدا می شد ساخته شد و همین امر سبب شده تهران شهری بی هویت از منظر معماری و شهرسازی شود.

کد خبر 381370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.